Najpopularniejsze silniki na polskim rynku

Dyskusja na temat wyższości jednych silników nad drugimi trwa od wielu lat i prawdopodobnie pozostanie na zawsze kwestią nie do rozstrzygnięcia. Trudno jest jednoznacznie wskazać najlepszy motor, ale można sprawdzić, która jednostka cieszy się największą popularnością. Przed Wami zestawienie 20 najpopularniejszych silników wysokoprężnych i benzynowych w Polsce.

Skoda SuperbSkoda Superb
Mariusz Zmysłowski

Najpopularniejsze silniki na polskim rynku - zestawienie

Skoda Superb
Skoda Superb

Dyskusja na temat wyższości jednych silników nad drugimi trwa od wielu lat i prawdopodobnie pozostanie na zawsze kwestią nie do rozstrzygnięcia. Trudno jest jednoznacznie wskazać najlepszy motor, ale można sprawdzić, która jednostka cieszy się największą popularnością. Przed Wami zestawienie 20 najpopularniejszych silników wysokoprężnych i benzynowych w Polsce.

Powoli zbliża się koniec 2012 roku, a już widać, że nie maleje zainteresowanie silnikami o zapłonie iskrowym. Podobnie jak w 2011 roku, tak i teraz, liczba aut kupionych z właśnie tymi jednostkami coraz bardziej się oddala od liczby sprzedanych diesli. Przyrost wyniósł 3 punkty procentowe. W 2012 roku 64 proc. (226 714 egzemplarzy) kupionych aut miało pod maskami motory benzynowe.

Wśród nich przodowały jednostki grupy Volkswagena, chociaż liderem w ich sprzedaży była Škoda Octavia. Najpopularniejszym silnikiem benzynowym w Polsce jest obecnie 1,6 MPI o mocy 102 KM. Trafia on nie tylko do popularnej Octavii, ale również do Volkswagena Caddy oraz Audi A3. Łącznie zarejestrowano 6028 aut mających pod maską ten motor. 5912 z nich to wcześniej wspomniane czeskie sedany. Popularność 1,6 MPI może zawdzięczać możliwości zainstalowania fabrycznej instalacji LPG.

Škoda Octavia Combi 1,6 TDI Ambition GreenTec
Škoda Octavia Combi 1,6 TDI Ambition GreenTec

Drugie miejsce wśród motorów benzynowych zdobył kolejny silnik grupy Volkswagena. Było to 1,4 TSI o mocy 122 KM. Ta jednostka trafia między innymi do Audi A1, A3, Škody Octavii, Yeti, Volkswagena Golfa, Jetty, Passata oraz Tiguana. Łącznie w Polsce zarejestrowano 5707 aut ze 122-konnym motorem 1,4 TSI.

Trzecie miejsce na podium zdobył silnik Fiata. Podobnie jak w przypadku poprzednich dwóch motorów, ten należy do bardzo małych jednostek. 1,2 o mocy 69 KM pojawił się pod maskami 5654 sztuk samochodów kupionych w Polsce. Polacy najczęściej wybierali ten motor decydując się na Fiata Pandę, 500, Punto oraz Lancię Ypsilon.

Popyt na samochody z jednostkami na olej napędowy wciąż maleje. Takie auta znalazły w tym roku 81 052 nabywców. Diesle cieszą się największym zainteresowaniem wśród firm, dlatego to marki królujące na rynku flotowym cieszą się największą sprzedażą motorów wysokoprężnych.

Ford Grand C-Max
Ford Grand C-Max

Numerem jeden podobnie jak w przypadku benzyniaków jest motor pochodzący z koncernu Volkswagena. Jest nim 2-litrowy turbodiesel o mocy 140 KM. Trafił do 5468 sprzedanych aut. Jest on oferowany między innymi w Audi A3, Škodzie Octavii, Superb oraz Yeti, w modelach Volkswagena: Caddy, Passacie, CC, Golfie, Jetcie, Sharanie, Tiguanie, Touranie oraz w Seatach: Alhambrze, Leonie i Toledo. Drugie miejsce zajął motor tego samego koncernu. Tym razem nieco mniejszy – 1,6 o mocy 105 KM. Na niego zdecydowało się 4811 kupujących. Warto dodać, że wśród aut z silnikami o zapłonie samoczynnym prym obok Volkswagena wiedzie Ford, który jest w tym zestawieniu reprezentowany aż przez 3 jednostki.

Poniżej znajdziecie kompletną listę 20 najpopularniejszych silników na polskim rynku. Zapraszam również na następną stronę, gdzie znajdziecie kilka naszych testów samochodów z jednostkami znajdującymi się w zestawieniu.

Odwiedź dział poświęcony silnikom i dowiedz się więcej o technice w motoryzacji!Najpopularniejsze silniki na polskim rynku - testy samochodów

Źródło: Samar

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy