Najpopularniejsze modele mało popularnego segmentu. W Polsce króluje Volkswagen

Rynek minivanów sukcesywnie się kurczy na rzecz SUV-ów i crossoverów, które przejęły rolę podwyższonych aut osobowych. Nie dla każdego minivan jest synonimem pojazdu rodzinnego, choć taka jest główna jego rola. Jakie modele tej klasy są najpopularniejsze w Polsce?

VW Golf SportsvanVW Golf Sportsvan
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Okazuje się, że choć historycznie to Francuzi są pionierami w segmencie aut rodzinnych, to w Polsce nie przekłada się to na wyniki sprzedaży. Numerem jeden jest Volkswagen Golf Sportsvan, czyli większa i przestronniejsza odmiana jednego z najpopularniejszych u nas kompaktów. Co więcej, drugie miejsce należy do Volkswagena Tourana, czyli nieco większego auta, ale wciąż bazującego na kompaktowym.

Golf Sportsvan sprzedaje się bardzo dobrze – w tym roku do końca września zarejestrowano 3336 egzemplarzy, co na tle innych modeli Volkswagena jest ładnym wynikiem. Dla porównania, Tiguan trafił do 4336 osób, a standardowy Golf do 10 103. Jak na mało popularny segment, wynik Volkswagena jest znakomity. Dodając do tego 2014 rejestracji Tourana i 278 Sharana, niemiecki producent jest zdecydowanym liderem rynku.

Dane te opublikował Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Łatwo zauważyć wysoką pozycję Opla Merivy, który niebawem zniknie z oferty, ponieważ jej następcą rynkowym jest crossover Crossland X. To samo dotyczy wysoko pozycjonowanego Forda B-Maxa, którego również zastąpi crossover o nazwie Ecosport.

Najlepiej sprzedające się minivany w Polsce

Pozycja

Model

Liczba rejestracji

w Polsce

1. Volkswagen Golf Sportsvan3337
2.Volkswagen Touran2014
3.Opel Meriva1922
4.Ford B-Max1798
5.Kia Venga1672
6. Dacia Lodgy1492
7.Toyota Verso1375
8.Citroen C4 Picasso996
9.Fiat 500L756
10.Hyundai ix20752
11.Renault Scenic684
12.Opel Zafira Tourer554
13.Ford C-Max532
14.Kia Carens494
15.Ford S-Max 491
16.Seat Alhambra454
17.Honda Jazz440
18.Mercedes Klasy B393
19.Renault Espace310
20.Volkswagen Sharan278
21.BMW 2 Active Tourer261
22.Citroen C3 Picasso221
23.Nissan Note183
24.Ford Galaxy163
25.Peugeot 5008143

dane za okres od 1 stycznia do 30 września 2017

źródło: Samar

Jak pewnie zauważyliście, w powyższej tabeli do jednego worka wrzucono typowe auta miejskie o wyglądzie minivana, takie jak Ford B-Max, Honda Jazz czy Opel Meriva, a także auta kompaktowe i te o większych gabarytach, jak Volkswagen Sharan czy Ford Galaxy, a nawet Renault Espace, którego najnowszą generację niekiedy określa się mianem crossovera. Podział na segmenty w klasie minivanów powoli traci sens, ponieważ takich samochodów jest coraz mniej. Co innego SUV-y i crossovery, gdzie tworzą się podklasy modeli o różnych rozmiarach i przeznaczeniu.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy