„Najczystszy” wyścig w historii [wideo]

I nie chodzi mi tutaj o zasadę fair play, a o pojazdy uczestniczące w tym niecodziennym wyścigu. Są to dwa elektryczne pojazdy, które nie emitują żadnych szkodliwych substancji do atmosfery: koncepcyjny Citroen Survolt oraz elektryczny motocykl – Agni Z2.

Citroen Survolt vs. Agni Z2Citroen Survolt vs. Agni Z2
Arkadiusz Gabrysiak

I nie chodzi mi tutaj o zasadę fair play, a o pojazdy uczestniczące w tym niecodziennym wyścigu. Są to dwa elektryczne pojazdy, które nie emitują żadnych szkodliwych substancji do atmosfery: koncepcyjny Citroen Survolt oraz elektryczny motocykl – Agni Z2.

Wydarzenie miało miejsce na brytyjskim torze Thruxton i poza elektrycznymi maszynami uczestniczyły w nim dwie kobiety. Za kierownicą Survolta zasiadła córka byłego kierowcy formuły 1, Jacky’ego Ickx’a – Vanina Ickx, która sama także uczestniczy m.in. w serii wyścigów Le Mans. Natomiast motocykl Agni Z2 oddano w ręce Jenny Tinmouth, która ściga się w serii wyścigów motocyklowych 2010 TTXGP.

Wyścig to może zbyt dużo powiedziane, ponieważ prezentowany materiał to raczej pokaz możliwości obu maszyn i element kampanii marketingowej. Jedyne, do czego nie mogę się przyzwyczaić, to brak odgłosów silnika. Oba pojazdy poruszają się praktycznie bezszelestnie, co według mnie całkowicie odbiera klimat wyścigów, jakie znamy do tej pory.

Ważący 1150 kg Citroen Survolt ze swoimi elektrycznymi silnikami generuje aż 300 koni mechanicznych i rozwija maksymalną prędkość 260 km/h. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu niecałe 5 sekund. Pod tym względem 220-kilogramowy motocykl przebija futurystycznego Francuza – pierwszą setkę na cyferblacie zobaczymy już po 3,5 sekundy. Prędkość maksymalna 65-konnego motocykla Agni Z2 wynosi natomiast 210 km/h.

Źródło: Auto Evolution

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa