WAŻNE
TERAZ

Upadł rząd we Francji. Nie uzyskał wotum zaufania

Na tor? – ARK Genesis Coupé V6 Track Time Attack (2010)

Produkująca sportowe komponenty do Hyundaia Genesis Coupé firma ARK Performance zdecydowała się przygotować swoją wersję tego samochodu na targi SEMA.

Obraz
Olgierd Lachowski

Produkująca sportowe komponenty do Hyundaia Genesis Coupé firma ARK Performance zdecydowała się przygotować swoją wersję tego samochodu na targi SEMA.

Obraz

Najbardziej sportowy samochód spośród palety modeli koreańskiej firmy jest napędzany jednym z dwóch dostępnych silników. Słabsza jednostka to 2-litrowy motor turbo o mocy 210-215 KM (w zależności od rynku), natomiast mocniejsza to silnik V6 o objętości skokowej 3,8 l.

W USA większy silnik ma moc 310 KM, a auto waży 1610 kg. W Europie można nabyć Genesisa słabszego o 7 KM, ale za to lżejszego o 50 kg. ARK oczywiście miało dostęp do wersji amerykańskiej.

Tuner dokonał szeregu zmian, ale z notki prasowej dowiedzieć się można niewiele. Z informacji przedstawionych przez ARK wynika, że jednostka napędowa po przeróbkach dysponuje imponującą mocą 585 KM, którą auto zawdzięcza m.in. sprężarce mechanicznej.

Firma podkreśla także, że paleta kolorów, którymi pokryto auto, została opracowana z pomocą artystów z Hyundai North American Design Center. Reszty możemy się tylko domyślać, ewentualnie wywnioskować, oglądając zdjęcia.

Na fotografiach widać przestylizowaną maskę silnika, dodane listwy boczne, inne koła z większymi felgami. W aucie zainstalowano sportowe fotele i klatkę bezpieczeństwa.

Obraz

Osiągi Hyundaia owiane są na razie tajemnicą. Samochód można będzie podziwiać na amerykańskich targach SEMA.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V6
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3778 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor
  • Moc maksymalna: 585 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 154,84 KM/l (seryjny - 82,05 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane

Masy i wymiary:

  • Rozstaw osi: 2820 mm
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery