Na podwójnym gazie – Peugeot 908 HYbrid4 (2011)

Premierę wyścigowego Peugeota 908 HDi FAP mamy już dawno za sobą. W Genewie francuska firma zaprezentowała hybrydową wersję swojego bolidu.

Obraz
Olgierd Lachowski

To druga generacja hybrydy z Francji. Wóz wyposażony jest w silnik o zapłonie samoczynnym, który ma objętość skokową 3,7 l i z pomocą doładowania wytwarza około 550 KM mocy (przynajmniej tak mówi się oficjalnie).

Peugeot 908 HYbrid4 fot.2
Peugeot 908 HYbrid4 fot.2

Oprócz silnika cieplnego na pokładzie 908 HYbrid4 znajduje się jednostka elektryczna, która może wytworzyć moc równą 80 KM. Energię silnik elektryczny będzie czerpał z baterii litowo-jonowych - te będą ładowane z energią odzyskiwaną w trakcie hamowania. Dwa hamowania powinny dostarczyć około 500 kJ energii. Napęd na tylne koła przekazywany jest przez 6-biegową sekwencyjną skrzynię biegów.

Pod względem wymiarów i masy własnej (900 kg) wóz odpowiada swojemu „bratu” z normalnym wysokoprężnym silnikiem.

Peugeot 908 HYbrid4 fot.4
Peugeot 908 HYbrid4 fot.4

Możliwe, że HYbrid4 pojawi się obok normalnego Peugeota 908 na dniach testów przed 24H Le Mans 2011 w kwietniu. Nie wiadomo jednak, czy bolid wystartuje w wyścigu w czerwcu.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup, ZS + sil. elektr.
  • Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: ≈ 3700 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 550 KM + 80 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: ≈ 148,65 KM/l (silnik cieplny)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, sekwencyjna

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, węglowe
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, węglowe

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 900 kg
  • Stosunek masy do mocy: 1,64 kg/KM
  • Długość: 4640 mm
  • Szerokość: 2000 mm
  • Wysokość: 1030 mm
  • Rozstaw osi: 2950 mmblock position=\inside8180/block

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki