Na głowę lecą bomby, a oni zwiększają produkcję. Fabryki w Ukrainie nie zwalniają tempa

Firma Leoni będąca jednym z największych dostawców wiązek elektrycznych w Europie ogłosiła zwiększenie produkcji w swoich ukraińskich fabrykach. To decyzja, która może okazać się kluczowa dla wielu europejskich marek.

Fabryka Leoni w UkrainieFabryka Leoni w Ukrainie
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Leoni
Aleksander Ruciński

BMW, Mercedes i Volkswagen to firmy, które po wybuchu wojny zostały mocno dotknięte brakiem wiązek elektrycznych wytwarzanych w Ukrainie przez niemiecką firmę Leoni. Po początkowych przestojach widać jednak światełko w tunelu. Przedstawiciele Leoni poinformowali, że mimo niesprzyjającej sytuacji stopniowo zwiększają produkcję.

Ukraińskie zakłady Leoni zatrudniające około 7 tys. osób zdołały przywrócić 40 proc. zdolności produkcyjnych. Teraz wprowadzono zmiany nocne, które mają pozwolić na zwiększenie wyniku do 70 proc.

"To jednocześnie imponujące i poruszające, jak nasi pracownicy są zdeterminowani, by nie dopuścić do pogorszenia sytuacji. Chcą bronić nie tylko swojego kraju, ale i życia jakie wiedli dotychczas. Ich bezpieczeństwo jest dla nas największym priorytetem" - mówi dyrektor generalny Leoni, Aldo Kamper, cytowany przez agencję Reuters. O tym, że fabryki funkcjonują w cieniu wojny, trudno jednak zapomnieć: "Pracownicy musieli wielokrotnie uciekać do bunkrów" - dodaje Kamper.

Warto wspomnieć, że po wybuchu wojny Leoni natychmiastowo zwiększyło produkcję w innych placówkach w Rumunii, Serbii, Słowacji, Tunezji, Egipcie i Maroko, by podtrzymać podaż komponentów. Firma jest jednak zdeterminowana, by utrzymać Ukrainę w gronie kluczowych dostawców.

To dobra wiadomość dla całej niemieckiej branży motoryzacyjnej, uzależnionej od poddostawców ze Wschodu. Ich niezłomna postawa zasługuje na szacunek.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny