Na autostradzie A2 nie trzeba wciskać przycisku na bramkach. Powodem koronawirus

Od 11 marca wszystkie automaty wjazdowe na odcinku Autostrady Wielkopolskiej Swiecko-Gołuski same wydają bilety wjazdowe, bez konieczności dotykania przycisków. To środek bezpieczeństwa związany ze stanem zagrożenia epidemicznego koronawirusem.

Na autostradzie A2 nie trzeba już wciskać tego przycisku, by pobrać bilet. Wysunie się on automatycznie po podjechaniu.Na autostradzie A2 nie trzeba już wciskać tego przycisku, by pobrać bilet. Wysunie się on automatycznie po podjechaniu.
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Marcin Łobodziński

Zarządca odcinka autostrady A2 Swiecko-Gołuski jako środek zapobiegawczy odnośnie możliwości zarażenia koronawirusem uruchomił specjalny system wydawania biletów za przejazd. Zamiast wciskania przycisku automaty same będą wydawały bilet. Wprowadzono także możliwość bezdotykowej płatności kartą, a nie - jak do tej pory - przez podanie karty pracownikowi na bramce.

Na pewno lepszym pomysłem byłoby uruchomienie płatności za pomocą aplikacji, jak to ma miejsce w przypadku autostrad A1 i A4, a przy okazji rozwiązałoby to problem zatorów na bramkach w przyszłości, kiedy koronawirus przejdzie już do przeszłości.

Jak płacić aplikacją na A1 i A4?

Zupełnie bezdotykowo można zapłacić za przejazd na autostradach A1 i A4. Pozwala na to usługa Autopay, dzięki której płatność odbywa się w sposób automatyczny.

Aby z niej skorzystać, trzeba:

  • zarejestrować się w aplikacji AmberOne
  • pobrać aplikację Autopay
  • wprowadzić w Autopay danych pojazdu i karty płatniczej

Będąc zarejestrowanym użytkownikiem, niczego więcej nie trzeba robić. System sam rozpozna auto i automatycznie pobierze środki z konta.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny