Musketier 208 1.6 THP EnGarde 3d (2013)

Specjalista od tuningu francuskich samochodów – Musketier – powiększa właśnie swoją ofertę o 210-konnego Peugeot 208 z pakietem EnGarde.

Obraz
Olgierd Lachowski

Zestaw EnGarde to kit stylistyczny w przypadku Peugeota 208 składający się z fartucha pod przednim zderzakiem, nakładek na progi, imitacji dyfuzora z tyłu oraz czterech owalnych końcówek rur wydechowych. Dodatkowymi elementami są koła o średnicy od 15” do 18” oraz osłona chłodnicy z kratką w kształcie plastra miodu. Części przymocowane do nadwozia są wykonane z ABS-u i mogą być pomalowane na dowolny kolor lub też oklejone folią imitującą włókno węglowe.

Obraz

Przedstawiony na zdjęciach 208 ma obniżone o 30 mm zawieszenie. Było to możliwe po zmianie seryjnych sprężyn na sztywniejsze sportowe. Elementy zawieszenia podobnie jak pakiety silnikowe nie są związane z zestawem EnGarde.

Jako samochód prezentacyjny niemiecki Musketier wybrał Peugeota z 1,6-litrowym benzynowym silnikiem z turbodoładowaniem. Konstrukcja o dość skomplikowanym oznaczeniu wewnętrznym EP6CDT/MCM ma bezpośredni wtrysk paliwa i może się rozkręcić do 6500 obr./min.

Obraz

Montowany z przodu poprzecznie 4-cylindrowiec przy opuszczaniu fabryki koncernu PSA dysponuje mocą 156 KM przy 5600 obr./min, a jego maksymalny moment obrotowy to 260 Nm. Szczyt momentu rozciąga się płasko od 1750 do aż 4000 obr./min. W tej chwili poza wersją GTi model 208 1.6 THP jest najmocniejszą odmianą silnikową w palecie małego Peugeota.

Inżynierowie Musketiera potrafią z tej jednostki wykrzesać dodatkowe 50 KM. Aby osiągnąć taki efekt musieli oni wymienić turbosprężarkę na większą, wstawić większą i wydajniejszą międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego oraz wgrać nowy program sterujący silnikiem. Po tych przeróbkach pod maską przybyły dokładnie 53 KM mocy i aż 85 Nm momentu obrotowego.

Obraz

W tej chwili nie ma jeszcze żadnych informacji na temat osiągów małego hatchbacka z prawie 210-konnym motorem, ale mający pod maską silnik o podobnej mocy (200 KM) Peugeot 208 GTi do setki rozpędza się w 6,80 s i rozwija 230 km/h.

Dane techniczne

  • Typ: R4, EP6CDT/MCM
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1598 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 209 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 130,79 KM/l (seryjny – 97,62 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 345 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 266 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, średnica 249 mm
  • Koła przednie: 17”
  • Koła tylne: 17”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1090 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,22 kg/KM (seryjny – 6,99 kg/KM)
  • Długość: 3962 mm
  • Szerokość: 1739 mm
  • Wysokość: 1430 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2538 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/31] Źródło zdjęć: |

Źródło: Musketier

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa