Multimedialna deska rozdzielcza Tesli S - przesada?

Rozwój elektroniki jest zaskakująco szybki. Nikt kilka lat temu nie słyszał na szeroką skalę o dotykowych ekranach. Dziś takie znajdują się także w samochodach. Jednak Tesla poszła o jeszcze jeden krok dalej.

Ekrany Tegra Visual Computing Module (VCM) w Tesli SEkrany Tegra Visual Computing Module (VCM) w Tesli S
Piotr Ślusarczyk

Rozwój elektroniki jest zaskakująco szybki. Nikt kilka lat temu nie słyszał na szeroką skalę o dotykowych ekranach. Dziś takie znajdują się także w samochodach. Jednak Tesla poszła o jeszcze jeden krok dalej.

Producent elektrycznych aut w modelu S zainstaluje całkowicie interaktywną deskę rozdzielczą wykorzystującą rozwiązanie o nazwie Tegra Visual Computing Module (VCM). System multimedialny będzie się składać z dwóch wyświetlaczy. Pierwszy, 17-calowy ekran dotykowy obsługiwał będzie m.in. system nagłośnienia, nawigację satelitarną oraz klimatyzację. Natomiast drugi, 12,3-calowy pozostawiono kierowcy - będzie go mógł dowolnie spersonalizować.

Ekrany Tegra Visual Computing Module (VCM) w Tesli S
Ekrany Tegra Visual Computing Module (VCM) w Tesli S

VCM zamontowany w Tesli S napędzany jest przez układ firmy NVIDIA. Składa się on z wielordzeniowego procesora oraz jednostki odpowiedzialnej za generowanie trójwymiarowej grafiki.

Specjalista w zakresie najnowszych technologii z Gartner Technology Research - Thilo Koslowski - powiedział, że producenci aut muszą dziś zaskoczyć kierowców innowacyjnymi doświadczeniami wizualnymi wewnątrz ich konstrukcji. Tesla poszła dokładnie w tę stronę. Najlepiej świadczą o tym słowa dyrektora ds. technologii producenta elektrycznych aut - J.B. Straubela:

Z mocą układu NVIDIA Tegra, byliśmy w stanie dostarczyć naszym klientom świetne wizualne doświadczenie wewnątrz naszego auta i umożliwić im kontrolę nad wszystkimi multimediami za pomocą dotyku.

Całość wygląda świetnie. Jednak czy ekran o rozmiarze 17 cali wewnątrz samochodu to nie przesada?

Źródło: AutoGuide

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej