MTM S8 Monaco Edition (2013)

Podczas imprezy Top Marques Monaco warsztat MTM zaprezentował przygotowane przez siebie supermocne Audi S8. Limuzyna może pochwalić się silnikiem o mocy 650 KM.

Obraz
Olgierd Lachowski

Napisać o Audi S8, że to sportowa odmiana modelu A8, byłoby przesadą. Lepszym określeniem jest „usportowiona wersja”. Auto jest na drugim biegunie wersji wyposażeniowych Audi A8 w stosunku do A8 L W12. Nie chodzi o to, że jest to wersja bardzo biedna lub bogata wyposażeniowo, ale producent tym autem chce trafić do innego klienta niż A8 L W12.

Jak sama nazwa wskazuje, A8 L W12 ma bardzo skomplikowany w budowie 12-cylindrowy widlasty silnik, w którym cylindry ułożone są w literę W. Z kolei S8 ma mniejszą, lżejszą i mniej rozbudowaną jednostkę napędową, która jednak charakteryzuje się większą mocą.

Obraz

W Audi S8 instalowany jest również widlasty, ale „tylko” 8-cylindrowy motor o objętości skokowej 4,0 l, uzbrojony w dwie turbosprężarki w układzie równoległym i bezpośredni wtrysk benzyny. W fabrycznej konfiguracji jednostka napędowa rozwija moc 520 KM przy 6000 obr./min, a jej moment obrotowy to 650 Nm przy 1700-5500 obr./min.

Za pomocą prostej modyfikacji – montażu dodatkowego modułu sterującego silnikiem – technikom MTM udało się znacznie poprawić osiągi silnika. M-Cantronic, bo tak nazywa się dodatkowa skrzynka z oprogramowaniem, jest montowany przez około 2 godz., a po tym zabiegu motor generuje już moc 650 KM przy 5950 obr./min. Z kolei maksimum momentu obrotowego wzrasta do równych 800 Nm przy 1700-5500 obr./min.

Obraz

Jednostkę napędową o właśnie takich parametrach ma pod maską Audi S8 Monaco Edition. Więcej koni mechanicznych przekłada się na osiągi drogowe. Mające automatyczną 8-biegową przekładnię i napęd na wszystkie koła MTM S8 od 0 do 100 km/h rozpędza się w równe 4 s. To czas lepszy o 0,20 s niż w wozie seryjnym. Prędkość maksymalna jest podniesiona z 250 km/h do 290 km/h.

Choć seryjny „wydech” jest wystarczająco wydajny, tuner uznał, że nie brzmi tak, jak należy. W związku z tym został on zastąpiony konstrukcją przygotowaną przez MTM. Nowy układ wydechowy również jest zakończony dwiema podwójnymi rurami.

Przynajmniej na razie prezentowany dziś najbardziej luksusowy model Audi ma standardowe hamulce. W przygotowaniu jest jednak wytrzymalszy układ hamulcowy firmy Brembo.

Obraz

Poza nowymi kołami MTM S8 z zewnątrz niczym nie różni się od seryjnego Audi S8. I to chyba dobrze. Obręcze założone przez ekipę tuningową mają rozmiar 10,5 x 21”, a między nimi a piastami kół znajdują się 10-milimetrowe tuleje dystansowe.

We wnętrzu samochodu dostępny jest tylko jeden dodatek: instalacja do odbioru telewizji na pokładzie limuzyny.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3993 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 650 KM przy 5950 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 162,75 KM/l (seryjny – 130,23 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 800 Nm przy 1700-5500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna Tiptronic
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 10,5 x 21”
  • Koła tylne: 10,5 x 21”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2050 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,15 kg/KM (seryjny – 3,94 kg/KM)
  • Długość: 5146 mm
  • Szerokość: 1949 mm
  • Rozstaw osi: 2992 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,00 s
  • Prędkość maksymalna: 290 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/7] Źródło zdjęć: |

Źródło: MTM

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów