WAŻNE
TERAZ

Dron spadł koło ich wsi. Mówią, co słychać często w nocy

MTM RS6 Avant Stufe 2 (2013)

Co chwila pojawiają się coraz mocniejsze pakiety do Audi RS6. Po kilku tygodniach MTM znowu wysuwa się na czoło wśród tunerów, oferując wóz z silnikiem o mocy przekraczającej 700 KM.

Obraz
Olgierd Lachowski

Prawdopodobnie wymiana ciosów przez firmy tuningowe będzie trwała, dopóki obecna generacja Audi RS6 będzie w produkcji. A może i po jej zakończeniu też. Dziś na czoło wysunął się warsztat MTM, który opracował pakiet podnoszący moc jednostki napędowej do 722 KM.

Obraz

Nie jest to najbardziej szalony projekt MTM – takim było przecież Audi TT z dwoma silnikami i napędem na wszystkie koła. Nie jest to też najmocniejsze auto proponowane przez tę firmę. Jest to jednak najmocniejsze Audi RS6 Avant obecnej generacji dostępne wśród tunerów.

722 KM wydobywają się z 8-cylindrowego widlastego silnika o objętości skokowej 4,0 l. Naturalnie taka liczba koni była możliwa do osiągnięcia wyłącznie z doładowaniem. Seryjne 560 KM przy 5700-6600 obr./min też jest wynikiem współdziałania motoru i doładowania. Audi wybrało dwie turbosprężarki ustawione równolegle i MTM również z nich korzysta.

Obraz

Różnica między mocą kombi wprost z fabryki a autem z Wettstetten bierze się z przeprogramowanego sterownika silnika, który w tym drugim wozie wymusza pracę turbosprężarek z wyższym ciśnieniem doładowania.

Na końcu auta znajduje się „wydech” ze sportowymi konwerterami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych oporach wewnętrznych. Układ wydechowy nie dość, że nieco podnosi moc jednostki napędowej, to jeszcze brzmi ciekawiej niż jego standardowy odpowiednik.

Obraz

Samochód, o którym dziś czytacie, był już kilka miesięcy temu opisywany na łamach Autokultu. Wtedy to kombi miało 675 KM mocy maksymalnej i już wtedy MTM zamontowało w nim wzmocnione hamulce i nowe koła.

Wóz ma 405-milimetrowe wentylowane tarcze hamulcowe Brembo z przodu i mniejsze o 15 mm tarcze tej samej firmy z tyłu. Na jednych i drugich kołach zaciski mają po sześć tłoczków każdy. Maszyna nadal jest też uzbrojona w 20-calowe obręcze Bimoto z oponami 285/35 R 20. Nowością, którą zamontowano wraz z kolejną wersją silnika, jest sterownik zawieszenia, który obniża maksymalnie o 25 mm przód Audi i o 20 mm tył pojazdu.

Obraz

Podkręcone po raz drugi przez MTM Audi RS6 Avant do setki przyspiesza w zaledwie 3,30 s. To o 0,20 s szybciej, niż gdy miało pakiet Stufe 1 i aż o 0,60 s szybciej niż wóz fabryczny. 200 km/h na liczniku stuningowanej maszyny pojawia się po 11,30 s, a 250 km/h w mniej niż 19 s. Prędkość maksymalna jest ustalona na niesamowite 340 km/h.

Dane techniczne

[u]Silnik i napęd:[/u]

• Typ: V8, 90o

• Ustawienie: z przodu, wzdłużnie

• Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder

• Objętość skokowa: 3993 cm3

• Doładowanie: 2 turbosprężarki

• Moc maksymalna: 722 KM przy 5700-6600 obr./min

• Objętościowy wskaźnik mocy: 180,82 KM/l (seryjny – 140,25 KM/l)

• Maksymalny moment obrotowy: 885 Nm przy 1750-5500 obr./min

• Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna

• Typ napędu: na wszystkie koła

[u]Hamulce i koła:[/u]

• Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane Brembo, średnica 405 mm, 6-tłoczkowe zaciski

• Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane Brembo, średnica 390 mm, 6-tłoczkowe zaciski

• Koła przednie: 10,0 x 20”

• Koła tylne: 10,0 x 20”

• Opony przednie: 285/35 R 20

• Opony tylne: 285/35 R 20

[u]Masy i wymiary:[/u]

• Masa własna: 2010 kg

• Stosunek masy do mocy: 2,78 kg/KM (seryjny – 3,59 kg/KM)

• Długość: 4979 mm

• Szerokość: 1936 mm

• Wysokość: 1441 mm (- 20 mm)

• Rozstaw osi: 2915 mm

[u]Osiągi:[/u]

• Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,30 s

• Przyspieszenie 0-200 km/h: 11,30 s

• Przyspieszenie 0-250 km/h: poniżej 19,00 s

• Prędkość maksymalna: 340 km/h

MTM RS6 Avant Stufe 2 (2013) - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/10] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik