Mountune wycisnęło 684 KM z 2,3-litrowego silnika Forda Focusa RS 

Nie od dziś wiadomo, że 2,3-litrowa jednostka EcoBoost produkcji Forda dysponuje sporym potencjałem tuningowym. Chyba nikt jednak nie spodziewał się aż tak spektakularnego wyniku. Brytyjska firma Mountune zdołała wycisnąć z tego silnika aż 684 KM.

Focus RS z 684-konnym napędem? Trudno sobie wyobrazić taką moc w hatchbacku.Focus RS z 684-konnym napędem? Trudno sobie wyobrazić taką moc w hatchbacku.
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński

Silnik 2,3 EcoBoost znany jest m.in. z modeli Mustang, Focus ST oraz Focus RS. W tym drugim mamy do czynienia z imponującą, seryjną mocą 350 KM, którą po odpowiednich modyfikacjach można niemalże podwoić. Dowodem jest dzieło brytyjskiej firmy tuningowej Mountune, która zdołała wycisnąć z tej jednostki aż 684 KM mocy i imponujące 768 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Tuner na razie nie pochwalił się, jak tego dokonał. Z pewnością jednak zastosowano tu znacznie wytrzymalszy, kuty układ korbowo-tłokowy, znacząco zwiększono ciśnienie doładowania, a także przeprojektowano układ dolotowy i wydechowy. Trudno określić trwałość tak wysilonej jednostki przy dłuższym użytkowaniu. Na pewno jest ona niższa niż w przypadku serii.

Na razie nie wiadomo nawet czy pakiet trafi do oficjalnej sprzedaży. Jak na razie brytyjscy inżynierowie dopracowują konstrukcję. Chętni, którzy nie chcą czekać, mogą zdecydować się na jedną z dwóch słabszych propozycji - zestaw podnoszący moc do 512 KM wyceniony na 5975 funtów (około 30 tysięcy złotych) lub delikatniejsze podniesienie mocy do 444 KM kosztujące 2295 funtów (około 11,5 tysiąca złotych).

Mountune Builds the highest HP 4 cylinder all DI engine ever ?

To całkiem atrakcyjne kwoty, jeśli weźmiemy pod uwagę obiecywane przyrosty. Pakiety Mountune z pewnością umilą fanom mocnych Fordów oczekiwanie na kolejną generację Focusa RS, która jest już w fazie rozwoju. Z tego, co nam wiadomo, będzie znacznie mocniejsza niż dotychczasowe wydanie.

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik