MotoGP w dobie kryzysu ekonomicznego

MotoGP jest jednym z najdroższych sportów we współczesnym świecie, pochłaniającym rocznie kilkaset milionów dolarów. Grupa Kawasaki ogłosiła rezygnację z MotoGP, Honda opuszcza F1, Suzuki i Subaru rozważają zakończenie udziału w wyścigach sportowych w ogóle. Wszystko to sprawia, że rodzi się pytanie: czy MotoGP jest w stanie przetrwać w obecnej sytuacji finansowej?

Obraz
Damian Zarzycki

MotoGP jest jednym z najdroższych sportów we współczesnym świecie, pochłaniającym rocznie kilkaset milionów dolarów. Grupa Kawasaki ogłosiła rezygnację z MotoGP, Honda opuszcza F1, Suzuki i Subaru rozważają zakończenie udziału w wyścigach sportowych w ogóle. Wszystko to sprawia, że rodzi się pytanie: czy MotoGP jest w stanie przetrwać w obecnej sytuacji finansowej?

Udział w wyścigach MotoGP pochłania mnóstwo pieniędzy. Rocznie Honda płaci około 50 milionów dolarów, Ducati około 20 milionów dolarów itd.

Koncern Kawasaki jest potężnym przedsiębiorstwem, gdzie produkcja motocykli jest tylko jedną z gałęzi produkcji. Kłopoty finansowe związane z szalejącym kryzysem sprawiły, że Kawasaki ogłosiło rezygnację z udziału w MotoGP. Istnieje prawdopodobieństwo, że koncern zwiększy swoją działalność w sektorach takich jak produkcja części potrzebnych do stworzenia elektrowni atomowych.

Dla koncernów takich jak Yamaha, Honda, czy Suzuki, których działalność jest skoncentrowana głównie na produkcji motocykli kryzys ekonomiczny jest poważną przeszkodą w sponsorowaniu stajni w wyścigach sportowych. Podobna sytuacja miała miejsce w 1968 roku, kiedy trzy wymienione marki wycofały się z MotoGP. Mówi się, że historia lubi się powtarzać.

Jedynym koncernem, który ściga się i nadal zamierza się ścigać (zarabiając na tym najwięcej) jest Ducati. Jeśli japońskie koncerny zrezygnują pozycja włoskiej firmy w świecie wyścigów sportowych jednoznacznie  się wzmocni.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.