Morgan AR Plus 4 - klasyk z silnikiem Coswortha

Najpopularniejszy model Morgana świętuje w tym roku 65. urodziny. Z tej okazji sportowy oddział marki przygotował specjalną wersję tego klasyka.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Zgodnie z zapowiedziami Morgan przedstawił dzisiaj podczas Silverstone Classic model AR Plus 4. Za jego przygotowanie odpowiadał oddział AR Motorsport, który nie tylko zapewnił odpowiednio dużą moc, ale także zadbał o to, by i tak lekki roadster, był jeszcze lżejszy - tak jak przewidywaliśmy.

Standardowy Morgan Plus 4 waży 927 kg. Specjalistom z Wielkiej Brytanii udało się zbić tę wartość do okrągłych 900 kg. Redukcja została przeprowadzona między innymi przez zastosowanie lekkich, aluminiowych paneli na drzwiach i w podłodze.

Obraz

Niska masa nie wymaga szczególnie dużego nadmiaru mocy, ale skoro można, to czemu nie? Inżynierowie AR Motorsport umieścili pod maską specjalnego AR Plus 4 2-litrowy motor Coswortha. Jest to najmocniejszy silnik o tej pojemności, jaki kiedykolwiek pracował pod maską seryjnego auta marki Morgan. Generuje on 228 KM. Przypomnijmy, że standardowy Plus 4 wykorzystuje 2.0 Forda, generujące 156 KM.

Oprócz sporego zapasu mocy, Morgan AR Plus 4 charakteryzuje się także zmodyfikowanym w stosunku do standardowej wersji zawieszeniem z regulowanymi tłumikami drgań. Na pokładzie wyjątkowego Plus 4 znalazło się także miejsce na bardziej wydajne hamulce.

Obraz

Od zewnątrz AR Plus 4 wyróżnia się między innymi diodowymi światłami. Nie jestem przekonany, czy w tak klasycznie wyglądającym samochodzie chciałbym mieć takie reflektory. Diodowe wkładki w klasycznych oprawach są niespójne z resztą znakomitego projektu.

Powstanie jedynie 50 egzemplarzy wyjątkowego Morgana AR Plus 4. Ceny zaczynają się od 54 995 funtów, czyli równowartości 321 tys. zł. Część aut znalazła właścicieli już w przedsprzedaży.

Morgan AR Plus 4 - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/13] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów