Monster Tajima w pojeździe elektrycznym na Pikes Peak 2012

Zapewne pamiętacie sympatycznego Japończyka, który od 6 lat nieprzerwanie króluje w klasyfikacji corocznego podjazdu na szczyt Pikes Peak. W 2011 roku w końcu udało mu się przełamać barierę 10 minut, co z całą pewnością było epokowym wydarzeniem. Jednak Monster zapowiedział, że w 2012 roku wystartuje w prototypowym pojeździe elektrycznym.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Zapewne pamiętacie sympatycznego Japończyka, który od 6 lat nieprzerwanie króluje w klasyfikacji corocznego podjazdu na szczyt Pikes Peak. W 2011 roku w końcu udało mu się przełamać barierę 10 minut, co z całą pewnością było epokowym wydarzeniem. Jednak Monster zapowiedział, że w 2012 roku wystartuje w prototypowym pojeździe elektrycznym.

Będzie to z całą pewnością nowe doświadczenie dla Monstera, gdyż w ubiegłym roku startował w specjalnie przygotowanym Suzuki SX4 Hill Climb Special, którego 3,1-litrowy silnik w układzie V6 generował 910 KM. Monster widocznie szuka wyzwań, a to z całą pewnością takim będzie. 62-letni Japończyk nie składa jednak broni, gdyż w tegorocznej edycji Pikes Peak International Hill Climb pragnie poprawić swój ubiegłoroczny rekord (9:51.278) i po raz siódmy z rzędu - zwyciężyć.

Pomoże w tym ekipa APEV (Association for the Promotion of Electric Vehicles), która będzie odpowiedzialna za stworzenie prototypowego pojazdu elektrycznego. Będzie on mógł z powodzeniem konkurować ze spalinowymi potworami innych uczestników w najmocniejszej klasie Unlimited.

A cel jest szczytny - Monster Tajima pragnie w ten sposób wspomóc ofiary tragicznego w skutkach trzęsienia ziemi i tsunami, które nawiedziło Japonię w ubiegłym roku. Drugim celem jest promowanie różnorakich, edukacyjnych projektów ekologicznych dla dzieci.

Ze swojej strony jedynie przypomnę, że podjazd na wzgórze Pikes Peak liczy prawie 20 km i 156 zakrętów. Różnica poziomów startu i mety wynosi ponad 1400 m, a linię mety umieszczono na wysokości 4300 m.n.p.m. Duże wysokości powodują, że w górnej części trasy moc konwencjonalnych silników spalinowych maleje o około 30%. Oczywiście spadek nie dotyczy motorów elektrycznych. W zeszłym roku po raz pierwszy w tej imprezie startował produkcyjny pojazd elektryczny – Nissan Leaf.

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Polskie drogi 20 lat temu. Podróż po kraju była koszmarem
Polskie drogi 20 lat temu. Podróż po kraju była koszmarem
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił