Mocowania dywaników powodem akcji serwisowej?

Czy zastanawialiście się dlaczego trefne dywaniki były przyczyną ogłoszenia prawdopodobnie największej akcji serwisowej jaka kiedykolwiek miała miejsce? Panowie z Autobloga oraz KickingTires przyjrzeli się problemowi nieco bliżej. Ich zdaniem winowajcą wszystkiego są mocowania dywaników.

toyota-floormattoyota-floormat
Bartosz Pokrzywiński

Czy zastanawialiście się dlaczego trefne dywaniki były przyczyną ogłoszenia prawdopodobnie największej akcji serwisowej jaka kiedykolwiek miała miejsce? Panowie z Autobloga oraz KickingTires przyjrzeli się problemowi nieco bliżej. Ich zdaniem winowajcą wszystkiego są mocowania dywaników.

Odkryli to panowie z KickingTires, którzy w swojej flocie posiadają Toyotę Prius. Po bliższym przejrzeniu się całej sprawie zauważyli oni, że problem tkwi w hakach mocujących dywaniki do podłogi. Czy aby na pewno?

National Highway Traffic and Safety Administration w porozumieniu z Toyotą chyba zbyt pochopnie ogłosiła tak wielką akcję serwisową. Jak się okazało prawdopodobnie nie dotyczy ona aut, w których zastosowano te same dywaniki, ale jedynie tych, w których zaczepy wypadają mniej więcej w tym samym miejscu - tyle z tego zrozumiałem.

Ja jednak nie widzę w tym sensu. Moim zdaniem sprawa dotyczy wyłącznie tych mat podłogowych, które mogą się w jakiś sposób przemieszczać po podłodze auta. Wówczas jeżeli niefortunnie wepchniemy dywanik nogami bardziej pod pedały, to właśnie wtedy może dojść do zablokowania się któregoś z nich.

Mam jednak jedno pytanie. Czy wszystkie Toyoty są standardowo wyposażone w dywaniki? Często tego typu sprawy są liczone jako wyposażenie dodatkowe i czy wówczas taki pojazd posiada uchwyty w podłodze do zamocowania dywaników?

Liczę na Waszą pomoc, czy uchwyty tych mat faktycznie mogą być przyczyną ogłoszenia akcji serwisowej dla 3.8-miliona samochodów?

Źródło: autoblog.com

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe