WAŻNE
TERAZ

Dron spadł koło ich wsi. Mówią, co słychać często w nocy

Lotus Exige w wersji Cup - idealny na tor?

Lotus Exige jest uważany za jeden z najlepiej prowadzących się samochodów seryjnych. Dla wszystkich, którym to nie wystarcza producent przygotował ostrzejszą odmianę Cup.

Obraz
Piotr Wereszczyński

Lotus Exige jest uważany za jeden z najlepiej prowadzących się samochodów seryjnych. Dla wszystkich, którym to nie wystarcza producent przygotował ostrzejszą odmianę Cup.

Między osiami modelu Exige Cup umieszczona została jednostka V6 z kompresorem o pojemności 3,5 litra znana z odmiany S V6. Silnik o mocy 351 KM pozwala na osiągnięcie pierwszej setki w 3,8 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się dopiero przy wskazaniu 274 km/h. Auto waży zaledwie 1080 kg.

Reklamowany jako samochód torowy Exige Cup został pod tym kątem specjalnie przygotowany. Poza systemem DPM, który pozwala na ustawienie komputera sterującego silnikiem i zawieszenia w jednym z trzech trybów pracy znalazły się m. in. opony Pirelli P-Zero Trofeo. Poprawiono aerodynamikę poprzez modyfikację splittera, dyfuzora i tylnego skrzydła. Na pokładzie znalazła się również klatka bezpieczeństwa, 4- lub 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, czy zdejmowana kierownica.

Obraz

Lotus Exige Cup oferowany jest w dwóch odmianach: tzw. Track Day oraz Competition dla bardziej wymagających użytkowników. Cena na rynku brytyjskim to kolejno 62 995 i 74 995 funtów. Choć różnica wynosi ponad 10 tysięcy funtów producent nie zawarł informacji czym różnią się te dwie odmiany. Produkcja ma się rozpocząć w grudniu, zaś pierwsze samochody trafią do właścicieli w marcu przyszłego roku.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/4] Źródło zdjęć: |

Źródło: Lotus

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik