Mocne, ale drogie. Peugeot wycenił hybrydowe wersje modeli 508 i 3008

Polski oddział Peugeota rozpoczął przyjmowanie zamówień na modele 508 i 3008 z hybrydowym napędem typu plug-in. Auta imponują możliwościami oraz mocą, lecz nie należą do najtańszych.

Hybryda ładowana z gniazdka stanowi coraz popularniejszą alternatywę dla pojazdów spalinowych.Hybryda ładowana z gniazdka stanowi coraz popularniejszą alternatywę dla pojazdów spalinowych.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Modele 3008 i 508 PHEV pełnią w ofercie Peugeota dwie role - nie dość, że są najbardziej ekologicznymi wariantami w gamie, to jeszcze wyróżniają się największą mocą i najlepszymi osiągami. Jest to więc ciekawa propozycja dla tych, którzy chcą poczuć więcej emocji za kierownicą francuskich aut, nie rezygnując z niskiego spalania i przyjazności dla środowiska.

Hybrydowy napęd Peugeota bazuje na benzynowej jednostce 1.6 sprzężonej z - w zależności od wersji - jednym lub dwoma silnikami elektrycznymi. W przypadku modelu 3008 klienci mogą bowiem zdecydować się na przednionapędową odmianę o mocy 225 KM lub ostrzejszy, 300-konny wariant z napędem na cztery koła.

Pierwszy z nich w najniższej dostępnej wersji wyposażenia wyceniono na 166 500 zł. Drugi natomiast kosztuje aż 195 700 zł. Wynika to nie tylko z większej mocy, ale i faktu, że 300-konnego napędu nie połączymy z wyposażeniem Allure, które jak na bazową odmianę jest naprawdę bogate. Już w standardzie można liczyć m.in. na nawigację, 18-calowe felgi, komplet systemów bezpieczeństwa, czy czujniki parkowania.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Jeśli zaś mowa o modelu 508, chętni do jego zakupu nie mają jak na razie możliwości wybrania wersji innej niż 225-konna z przednim napędem. To dokładnie ten sam napęd co w 3008 z jednym dodatkowym silnikiem elektrycznym i 8-stopniową, automatyczną przekładnią. Ceny? 173 900 zł za wariant Allure, 186 200 zł za GT-Line i 201 900 zł za odmianę GT.

Nie jest tanio, ale podstawowe wyposażenie prezentuje się równie imponująco co w crossoverze, wliczając w to 10-calowy ekran multimediów, 17-calowe felgi, komplet systemów bezpieczeństwa, ambientowe oświetlenie kabiny i czujniki parkowania.

Największą zaletę hybryd Peugeota stanowi możliwość podróżowania wyłącznie na prądzie. Z racji, że jest to konstrukcja typu plug-in, można ładować akumulatory z gniazdka. Maksymalny zasięg na silniku elektrycznym wynosi około 50 km, a gdy zabraknie prądu, z pomocą przychodzi jednostka spalinowa.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach