Mniejszy Moby Dick – Edo Competition Panamera Turbo S (2012)

W zeszłym roku Edo Competition pokazało Panamerę Turbo w 750-konnej wersji Moby Dick. Minął rok i obecnie tuner ten chwali się nieco słabszą odmianą modelu Panamera Turbo S.

Obraz
Olgierd Lachowski

Chyba największą różnicą miedzy starszym i zupełnie nowym wozem jest wygląda. Moby Dick rzucał się dość mocno w oczy, bo miał zainstalowany pakiet spojlerów. Fabryczna Panamera Turbo S, choć nie jest autem, koło którego przechodzi się obojętnie, w porównaniu z Moby Dickiem wygląda skromniej. Skromniej prezentuje się także nowy wóz Edo, którego wygląd nie odbiega od seryjnego samochodu.

Obraz

Jedynymi wizualnymi różnicami między Porsche a Edo są nowe koła o średnicy 22” z oponami 265/30 R 22 z przodu i 305/25 R 22 z tyłu, a także naklejki na boku nadwozia. Na szczęście na modyfikacjach optycznych nie skończyło się.

Mechanicy włożyli pod maskę wozu inny moduł zarządzający pracą zawieszenia, dzięki czemu Panamera jest niższa o 30 mm. Hamulce pozostały bez zmian.

Obraz

Najwięcej ulepszeń można odnaleźć pod maską auta. Gdy Panamera Turbo S opuszcza bramy fabryki, dysponuje mocą 550 KM dostępną przy 6000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 800 Nm w przedziale 2500-4000 obr./min. To wszystko z 8-cylindrowego widlastego motoru o objętości skokowej 4,8 l, który jest „poganiany” przez dwie turbosprężarki.

Obraz

W aucie przerobionym przez Edo Competition pierwszymi wymienionymi mechanizmami były obie turbosprężarki. Poza nimi inne są kolektory wydechowe i układ wylotowy zaopatrzony w sportowe konwertery katalityczne i takie same tłumiki oraz oprogramowanie jednostki napędowej. Modyfikacje przyniosły efekt w postaci mocy wynoszącej teraz 700 KM przy 6500 obr./min i momentu obrotowego na poziomie 880 Nm przy 2500-5200 obr./min.

Obraz

Tak duża różnica w parametrach seryjnego i podkręconego motoru ma rzecz jasna odzwierciedlenie w osiągach Porsche. Od 0 do 100 km/h auto rozpędza się w 3,50 s, do 200 km/h w 11,40 s, a prędkość maksymalna Panamery jest elektronicznie ograniczona do 340 km/h.

Ile to wszystko kosztuje? Tego ekipa Edo nie podaje.

Dane techniczne

  • Typ: V8
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4806 cmsup3/sup
  • Doładowanie: dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 700 KM przy 6500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 145,65 KM/l (seryjny – 114,44 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 880 Nm przy 2500-5200 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 22″
  • Koła tylne: 22″
  • Opony przednie: 265/30 R 22
  • Opony tylne: 305/25 R 22

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2070 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,96 kg/KM (seryjny – 3,76 kg/KM)
  • Długość: 4970 mm
  • Szerokość: 1931 mm
  • Wysokość: 1388 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2920 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,50 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 11,40 s
  • Prędkość maksymalna: ograniczona do 340 km/hblock position=\inside6486/block

Źródło: Edo Competition

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej