Mitsubishi jednak zostaje w Europie. Będzie korzystać z platform Renault

Telenowela, która trwała od kilku dobrych miesięcy, w końcu doczekała się finału. Wbrew wcześniejszym, oficjalnym zapowiedziom, Mitsubishi zostaje w Europie. Będzie produkować dwa nowe modele oparte na platformach Renault.

Eclipse Cross PHEV to najnowszy samochód Mitsubishi dla Europy.Eclipse Cross PHEV to najnowszy samochód Mitsubishi dla Europy.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Mitsubishi
Aleksander Ruciński

W 2020 roku Mitsubishi oficjalnie przedstawiło plany stopniowego wycofywania się z Europy, informując, że nie planuje żadnych nowych modeli na Stary Kontynent. W kolejnych miesiącach pojawiały się plotki i nie do końca jasne komunikaty, z których wynikało jedno - w kwestii przyszłości Japończyków w Europie nic nie jest jeszcze przesądzone. Jak się okazało, nie były one bezpodstawne.

Polskie przedstawicielstwo marki opublikowało oficjalny komunikat prasowy, z którego jasno wynika, że Mitsubishi zostanie w Europie, choć niekoniecznie w takiej formie, jakiej mogliby spodziewać się zagorzali fani trzech diamentów.

Jak możemy przeczytać: "Mitsubishi Motors zdecydowało się na zakup pojazdów OEM od Renault - bestsellerów na rynku europejskim, które już spełniają wymogi regulacyjne, z przeznaczeniem na wybrane, główne rynki w Europie."

Dwa siostrzane modele, które będą produkowane we francuskich fabrykach, mają trafić na rynek w 2023 roku. Na razie trudno powiedzieć, czego konkretnie mamy się spodziewać. Biorąc jednak pod uwagę preferencje klientów, najprawdopodobniej będą to crossovery.

Auta zostaną ulokowane w gamie obok Eclipse Crossa, który niedawno doczekał się faceliftingu i hybrydy plug-in. Mitsubishi liczy, że dzięki takiej ofercie pozostanie konkurencyjne i przyciągnie do salonów nowych klientów.

Ci, którzy płakali nad końcem marki w Europie, mogą więc spać spokojnie. Pytanie tylko czy renault w szatach Mitsubishi okażą się dla klientów równie atrakcyjne, co dotychczasowe modele.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy