WAŻNE
TERAZ

Bartosz Zmarzlik szósty raz mistrzem świata

Mitsubishi EVO XI będzie hybrydą z dieslem!

To nie żart. Ekologia powinna dostać nagrodę dekady za zamieszanie i przewartościowanie wszystkiego, co do tej pory w motoryzacji było najważniejsze! To za jej sprawą Mitsubishi poinformowało o tym, o czym właśnie poinformowało - kolejny Lancer EVO będzie napędzany silnikiem diesla z technologią hybrydową!

Obraz
Michal Grygier

To nie żart. Ekologia powinna dostać nagrodę dekady za zamieszanie i przewartościowanie wszystkiego, co do tej pory w motoryzacji było najważniejsze! To za jej sprawą Mitsubishi poinformowało o tym, o czym właśnie poinformowało - kolejny Lancer EVO będzie napędzany silnikiem diesla z technologią hybrydową!

Japońska marka planuje radykalną zmianę swojego kolejnego sportowego Lancera EVO. Generacja numer jedenaście ugości wysokoprężną jednostkę napędową. To już jest, dla sportowych fanów, profanacja. A dla samego rynku... mała rewolucja. Mało tego, oprócz silnika na olej napędowy, układ napędowy wsparty będzie również przez silniki hybrydowe! Powód jest jeden i od kilku lat nazywa się tak samo - emisja CO2 i obniżenie spalania. Aby tak bardzo sportowy samochód jakim jest EVO mógł w ogóle istnieć, potrzebne są ekologiczne zabiegi. Wszystko przez regulacje które wejdą w życie w 2012 roku dotyczące emisji CO2 dla wszystkich producentów.

Kilka tygodni temu byłem na europejskiej premierze modelu ASX, na której przedstawiciele inżynierów Mitsubishi wspominali o połączeniu właśnie diesla z napędem hybrydowym. Jednak nie sądziłem, że nastanie to tak szybko i akurat w tym modelu! Jakiś miesiąc wcześniej media w Japonii wspominały o tym, że istnieje możliwość połączenia jednostki benzynowej z silnikami elektrycznymi - technologia z MiEV. Ta koncepcja jednak upadła.

Mitsubishi podaje, że nowe Evo XI będzie w stanie osiągać pierwszą setkę w czasie poniżej 5 sekund przy emisji CO2 na poziomie mniejszym niż 200g/km. Napęd na cztery koła pozostanie.

Jak to wpłynie na rynki takie jak USA, czy Japonii? Tam udział diesla nie jest tak wysoki jak w Europie. Czy powstanie też wersja benzynowa? Tego wszystkiego się dopiero dowiemy...

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił