Michael Mauer został dyrektorem działu stylistyki w VW AG 

Na początku listopada pisaliśmy, że Walter de Silva kończy swoją karierę stylisty. Teraz przyszedł czas ogłosić jego następcę.

Michael MauerMichael Mauer
Źródło zdjęć: © fot. porsche.com
Mariusz Zmysłowski

Walter de Silva był związany w trakcie swojej kariery zawodowej z Fiatem, Alfą Romeo, Seatem, Audi i Volkswagenem. Zaprojektował między innymi Alfę Romeo 156, 147, Audi A5, Audi R8, Lamborghini Miurę w wersji koncepcyjnej, Volkswagena Scirocco obecnej generacji oraz CC. Teraz uznał, że przyszedł czas na emeryturę. Urodzony w 1951 roku Włoch ma pozostać w grupie Volkswagena w roli doradczej, ale ze swojego prestiżowego stanowiska ustąpił.

Miejsce Waltera de Silvy zajmie Michael Mauer. Kim jest ten stylista? Od 1986 roku pracował w Mercedesie, gdzie zaprojektował między innymi pierwszą Klasę A, odpowiadał także za wygląd SLK i SL. Od 1995 roku był dyrektorem stylistów tej marki. W czerwcu 2000 przeszedł do General Motors, gdzie pracował dla Saaba jako dyrektor działu designu. Trzy lata później został przeniesiony. Od 2003 roku pracował w dziale Advanced Design w General Motors Europe.

Ukoronowaniem kariery Michaela Mauera było przejście do Porsche, gdzie odpowiadał za projekty obecnego Cayenne, Panamery, Macana, 911 generacji 991 oraz topowego 918 Spyder. Jest to więc stylista z gigantycznym doświadczeniem i portfolio, którego nie powstydziłby się jego poprzednik.

Każdy designer wnosi coś od siebie w każdy projekt, przy którym pracuje. Projektowanie samochodu zawsze jest procesem w pewnym stopniu osobistym. Dlatego z pewnością czekają nas pewne zmiany w wyglądzie wozów VW AG. Jaki wpływ będzie miał na nie Michael Mauer, nadzorujący wszystkie projekty? O to możemy być spokojni. Autor Porsche 918 Spyder z pewnością doskonale odnajdzie się na nowym stanowisku.

Volkswagen przy okazji ogłoszenia nowego dyrektora stylistów całej grupy przedstawił także szereg innych zmian personalnych. Dr Ulrich Eichhorn będzie teraz piastował stanowisko dyrektora do spraw badań i rozwoju. Odpowiedzialność za sprzedaż całej grupy VW AG będzie spoczywać z kolei na barkach Freda Kapplera. Produkcja trafiła pod skrzydła Wolframa Thomasa. Ostatnią ogłoszoną nowością jest powierzenie stanowiska dyrektora do spraw strategii rozwoju produktów i narzędzi związanych z budową modułową Ralfowi Gerhardowi.

Ostatni kwartał to bardzo duże zmiany w całym Volkswagenie. Afera spalinowa była trzęsieniem ziemi, którego nie przetrwało wiele wysoko postawionych osób. Teraz VW AG obsadza stanowiska nowymi specjalistami, którzy mają trudne zadanie. Nie tylko muszą zmierzyć się z dużą odpowiedzialnością, jaka i tak na nich spoczywa w związku ze strategicznym znaczeniem ich posad, ale muszą jeszcze uporać się z bałaganem, który pozostawili po sobie poprzednicy.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.