Męski typ – Väth C 63 AMG Coupé Black Series V63 Supercharged (2012)

Za sprawą firmy Väth mocny przecież już w wersji seryjnej Mercedes C 63 AMG Coupé Black Series ma dodatkowe 130 KM mocy maksymalnej. Dzięki temu to auto jest groźnym rywalem dla 800-konnego Brabusa.

Obraz
Olgierd Lachowski

C 63 AMG Coupé Black Series to najbardziej muskularny z dostępnych obecnie Mercedesów. Moim zdaniem wygląda znacznie lepiej od zniewieściałego SLS-a, któremu z kolei do SLR-a pod względem prezencji daleko. Zaraz pomyślicie sobie, że SLS przecież nie jest bezpośrednim następcą SLR-a. To prawda, ale moim zdaniem i tak najszybszy wóz w palecie takiej firmy jak Mercedes powinien być też najbardziej napakowany. Może się to zmieni, gdy pojawi się SLS Black Series, a na razie klasa C robi za mięśniaka w rodzinie.

I ten właśnie mięśniak został zmodyfikowany przez firmę Väth. Najpierw tuner przymierzył się, zresztą skutecznie, do zwykłego C 63 AMG Coupé, a teraz wziął się do tej ostrej wersji.

Niemiecki wóz napędzany jest dobrze znanym i często wcześniej stosowanym w Mercedesach silnikiem o kodzie M156. To 8-cylindrowa widlasta jednostka napędowa o objętości skokowej 6,2 l. Motor nie ma co prawda bezpośredniego wtrysku paliwa ani doładowania, ale i tak osiąga całkiem niezłą moc - 517 KM. Wszystkie te wściekłe konie osiągane są przy 6800 Nm. Z kolei wynoszący 620 Nm moment obrotowy dostępny jest przy 5200 obr./min.

Nie licząc SLS-a, niemiecki koncern nie ufa na razie dwusprzęgłowym skrzyniom biegów, więc klasę C wyposażył w 7-biegową, automatyczną skrzynię przekładniową AMG SpeedShift MCT. Skrót MCT oznacza, że skrzynia ta ma nie mokre, jak to jest tradycyjnie w automatach, ale suche sprzęgła. Moc przez skrzynię biegów jest przekazywana tylko na tylne koła.

Obraz

Najpewniejszym rozwiązaniem, jeśli chodzi o podnoszenie parametrów silnika w takim aucie jest montaż doładowania. Väth postawił na doładowanie mechaniczne. Tuner wykorzystał taki sam kompresor jak ten użyty w podkręconym zwykłym C 63 AMG Coupé. Sprężarka jest chłodzona i smarowana z obiegów jednostki napędowej. Oprócz kompresora zastosowano także międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego, a także sportowy układ wydechowy oraz nowy moduł sterujący całą tą maszynerią.

W rezultacie udało się osiągnąć imponujące 756 KM mocy i 800 Nm szczytowego momentu obrotowego. Oba parametry gwarantują przyspieszenie do 100 km/h w 3,60 s (czyli o 0,60 s szybciej niż w oryginale) i prędkość maksymalną wynoszącą 350 km/h (a więc o 50 km/h większą niż w seryjnym Black Series). Tuning silnika nie jest jednak tani, bo kosztuje 38 500 euro.

Na tym zmiany się nie kończą. Zamiast seryjnych amortyzatorów i sprężyn pracują teraz komponenty KW. Amortyzatory mają regulację charakterystyki pracy i wysokości (w zakresie 20-65 mm). Z kolei fabryczne przednie hamulce zostały wymienione na 405-milimetrowe wentylowane tarcze. Z tyłu pozostały dyski 360-milimetrowe.

Hamulce są osłonięte kołami z 20-calowymi felgami i oponami 255/30 na osi przedniej, a także 295/25 na kołach tylnych. Wśród wizualnych zmian jest jeszcze usunięta z osłony chłodnicy gwiazda, samą zaś atrapę wykonano z włókna węglowego.

Całkowity koszt tuningu nie jest znany, ale prawdopodobnie oscyluje wokół 50 tys. euro.

Obraz

Sportowy Mercedes klasy C ma teraz jeszcze więcej pary pod kotłem, dzięki czemu żaden seryjny SLS nie ma z nim szans. Prawdopodobnie Black Series poradziłby sobie też z 700-konnym SLS-em opracowanym przez Brabusa. Ciekawe, co by było, gdyby doszło do pojedynku między prezentowanym dziś bolidem a Brabusem C V12 Bullit 800 Coupé.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M156
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor
  • Moc maksymalna: 756 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 121,78 KM/l (seryjny – 83,28 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 800 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic AMG SpeedShift MCT
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 405 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 20”
  • Koła tylne: 20”
  • Opony przednie: 255/30 R 20
  • Opony tylne: 295/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1710 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,26 kg/KM (seryjny – 3,31 kg/KM)
  • Długość: 4764 mm
  • Szerokość: 1997 mm
  • Rozstaw osi: 2765 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,60 s
  • Prędkość maksymalna: 350 km/hblock position=\inside5581/block

Źródło: Vaeth

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam