Mercedes współpracuje z amerykańskim miastem. To pierwszy taki projekt w USA

W ramach pilotażowego programu Mercedes rozpoczął współpracę z władzami amerykańskiego Bostonu. Producent dostarczy anonimowych danych, które pokażą, gdzie w mieście znajdują się dziury na drogach.

Pojazdy mercedesa będą zbierać dane o miejscach, w których napotykają na nierównościPojazdy mercedesa będą zbierać dane o miejscach, w których napotykają na nierówności
Źródło zdjęć: © Pixabay

Wygląda na to, że ekipy zajmujące się konserwacją dróg w Bostonie nie będą już musiały polegać wyłącznie na telefonach od zatroskanych mieszkańców. Mercedes wspólnie z władzami amerykańskiego miasta uruchomił bowiem program pilotażowy, którego celem jest szybsze wykrywanie problemów z nawierzchnią. Mowa tutaj o oprogramowaniu niemieckiego producenta, które jest w stanie przetwarzać dane z pojazdów i wykorzystuje je do analizy infrastruktury. Pojazdy będą zbierać dane o miejscach, w których napotykają na nierówności.

"Partnerstwo z miastem Boston ma na celu lepsze zrozumienie infrastruktury, w której poruszają się pojazdy, poprzez bezpieczne gromadzenie, przetwarzanie i wizualizację anonimowych danych pojazdów" — powiedział Dimitris Psillakis, dyrektor generalny Mercedes-Benz USA. "Zaawansowane systemy w naszych pojazdach mogą dostarczać cennych informacji na temat tego, co dzieje się na drogach".

Dane te zostaną następnie wykorzystane do oficjalnego informowania miasta o obszarach, w których konieczne są ulepszenia. Chociaż miasto otrzymuje już wiele raportów ulicznych od mieszkańców za pośrednictwem numeru alarmowego 311, władze twierdzą, że dane Mercedesa nadal będą przydatne. "Zawsze chętnie szukamy sposobów na złagodzenie stronniczości w raportowaniu i cieszymy się, że możemy ocenić, czy testując nowe technologie możemy zidentyfikować przypadki, które mogłyby zostać niezgłoszone i nierozwiązane" - podkreśla Stefanie Costa Leabo, dyrektor ds. danych w Bostonie.

Chociaż Boston będzie pierwszym miastem w Ameryce Północnej, które skorzysta z danych Mercedesa, producent samochodów udostępnił je już wielu europejskim samorządom.

Wybrane dla Ciebie

"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny