Mercedes Sprinter z nowym układem 4x4. Podobny jest w "osobówkach"

Mercedes Sprinter coraz bardziej upodabnia się do samochodu osobowego – ale w tym wypadku to dobra zmiana. Nowy układ napędowy ma lepiej radzić sobie na bezdrożach, choć to propozycja dla bardzo specyficznych branż.

Kamper na takim podniesionym sprinterze wjechałby wszędzieKamper na takim podniesionym sprinterze wjechałby wszędzie
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Mateusz Lubczański

To tak naprawdę ewolucja oferty, ale nie zmienia to faktu, że podąża ona w ciekawym kierunku. Dotychczas Mercedes Sprinter był oferowany z silnikiem Diesla OM 654 – czyli znanym chociażby z osobowej Klasy C – tylko w wydaniu "blaszaka" z napędem na tylną oś. Teraz ta jednostka, wyróżniająca się kulturą pracy, trafi do samochodów z (nowym) napędem na 4 koła.

Tak naprawdę największym ograniczeniem są drogowe opony
Tak naprawdę największym ograniczeniem są drogowe opony © fot. Mateusz Lubczański

To oznacza, że Sprintera 4x4 będzie można zamówić w czterech różnych wersjach mocy – 114, 150, 170 i 190 KM (w tym wydaniu ma nawet 450 Nm). Silnik ma podwójne turbiny, aluminiowy blok i stalowe tłoki, a ściany cylindrów pokryte są warstwą nazwaną Nanoslide, która ma zmniejszać opory pracy. Pojawiła się też nowa, 9-biegowa przekładnia automatyczna, ale 6-biegowy "manual" pozostał w ofercie.

W poprzednim wydaniu system 4x4 faworyzował tylną oś, przekazując na nią 65 proc. mocy. Teraz w niewymagających warunkach napędzany będzie również tył, ale w razie potrzeby cała moc może zostać też dostarczona na przednią oś. Cofanie na ubłoconym zboczu toru motocrossowego wcześniej nie było możliwe – teraz to tylko kwestia wciśnięcia pedału gazu. Producent podaje tylko zakresy najważniejszych właściwości terenowych. Kąt natarcia to 26-27 stopni, zejścia to 13-23 stopnie, a rampowy: 18-22 stopnie.

Sam producent zauważa jednak, że Sprinter 4x4 trafi do bardzo specyficznych grup klientów, np. dużych firm energetycznych pracujących w wymagających warunkach. Zamówienia na Sprintera można już składać u dealerów.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy