Mercedes musi ograniczyć produkcję z powodu zakłóceń w dostawach

Rosyjska inwazja na Ukrainę wpłynie również na europejskie biznesy Mercedesa. Firma poinformowała, że spodziewa się przerw w produkcji. Tak jak wielu konkurentów, przewiduje opóźnienie lub wstrzymanie dostaw z krajów objętych konfliktem.

Mercedes ogranicza produkcję. Jest problem z dostawamiMercedes ogranicza produkcję. Jest problem z dostawami
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Mercedes
Aleksander Ruciński

Kolejna marka współpracująca ze wschodnimi poddostawcami musi ograniczyć produkcję w europejskich fabrykach. Mowa o Mercedesie, którego przedstawiciele nie precyzują, o jakie dokładnie zakłady chodzi. Wszystkie fabryki są jednak gotowe na ewentualne zmiany harmonogramu. Producent chce jednak zrobić wszystko, by uniknąć całkowitych przestojów.

"Wysoka elastyczność naszych fabryk będzie wykorzystana tak bardzo, jak to możliwe" - możemy przeczytać w komunikacie cytowanym przez "Automotive News Europe". Przedstawiciele Mercedesa przyznają też, że poszukują alternatywnych rozwiązań, które pozwoliłby zażegnać kryzys.

"Monitorujemy sytuację i jesteśmy w kontakcie z dostawcami. Wspólnie pracujemy nad rozwiązaniami, które zabezpieczą nasz łańcuch dostaw" - czytamy dalej.

Mercedes nie jest pierwszym i zapewne nie ostatnim producentem borykającym się z obniżoną dostępnością komponentów. W podobnej sytuacji znalazł się też cały koncern Volkswagena i BMW. Obaj producenci zdecydowali się wstrzymać działalność większości europejskich fabryk.

Jak przewiduje Automotive News Europe, może być to dopiero początek większych problemów. Z Ukrainy i Rosji importowano dotychczas liczne surowce wykorzystywane w przemyśle motoryzacyjnym i nie tylko. Mowa przede wszystkim o neonie potrzebnym do półprzewodników, palladzie używanym w katalizatorach i niklu, niezbędnego do produkcji akumulatorów litowo-jonowych.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km