Mercedes Klasy C po liftingu. Zmian nie widać, ale jest ich sporo

Hit Mercedesa i najchętniej kupowane auto tej klasy w Polsce doczekało się faceliftingu. Jest tak subtelny, że niewiele widać. Więcej zmieniono w tych obszarach, których nie da się zobaczyć na zdjęciach.

Przeprojektowany przedni zderzak i nowe wypełnienie reflektorów odróżnia nową Klasę C od poprzedniej. Mówi się, że to Volkswagen i Porsche piszą o liftingu niczego nie zmieniając. To gruba przesada. W przypadku Mercedesa aż trzeba było zajrzeć w starsze zdjęcia prasowe, by zrozumieć, o czym mowa. Tak, rzeczywiście coś się zmieniło - patrz zdjęcie poniżej.Przeprojektowany przedni zderzak i nowe wypełnienie reflektorów odróżnia nową Klasę C od poprzedniej. Mówi się, że to Volkswagen i Porsche piszą o liftingu niczego nie zmieniając. To gruba przesada. W przypadku Mercedesa aż trzeba było zajrzeć w starsze zdjęcia prasowe, by zrozumieć, o czym mowa. Tak, rzeczywiście coś się zmieniło - patrz zdjęcie poniżej.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński
Mercedes Klasy C przed liftingiem
Mercedes Klasy C przed liftingiem © fot. mat. prasowe
Tylny zderzak, zarówno w sedanie jak i kombi, ma teraz nową dolną część. Jej kształt, elementy ozdobne i zakończenie układu wydechowego różnią się w zależności od wybranego wyposażenia oraz wersji silnikowej.
Tylny zderzak, zarówno w sedanie jak i kombi, ma teraz nową dolną część. Jej kształt, elementy ozdobne i zakończenie układu wydechowego różnią się w zależności od wybranego wyposażenia oraz wersji silnikowej. © fot. mat. prasowe
Jeśli chodzi o same reflektory, to ważniejsze są zmiany techniczne niż stylistyka ich wnętrza. Po raz pierwszy nabywcy mają do wyboru także matrycowe reflektory ze światłami drogowymi Ultra Range. Każdy z nich korzysta z matrycy liczącej 84 diody. Pozwala to szybko i precyzyjnie sterować strumieniem światła zgodnie z aktualną sytuacją na drodze. Gdy prędkość jazdy przekracza 40 km/h, automatycznie uruchamiane są światła drogowe Ultra Range. Generują one maksymalne natężenie, na jakie zezwala prawo – czyli powyżej wartości referencyjnej 1 luksa – na dystansie 650 m.
Jeśli chodzi o same reflektory, to ważniejsze są zmiany techniczne niż stylistyka ich wnętrza. Po raz pierwszy nabywcy mają do wyboru także matrycowe reflektory ze światłami drogowymi Ultra Range. Każdy z nich korzysta z matrycy liczącej 84 diody. Pozwala to szybko i precyzyjnie sterować strumieniem światła zgodnie z aktualną sytuacją na drodze. Gdy prędkość jazdy przekracza 40 km/h, automatycznie uruchamiane są światła drogowe Ultra Range. Generują one maksymalne natężenie, na jakie zezwala prawo – czyli powyżej wartości referencyjnej 1 luksa – na dystansie 650 m. © fot. mat. prasowe
Nowością jest także tryb częściowo autonomicznej jazdy nową Klasą C. Samochód korzysta nie tylko z licznych, udoskonalonych czujników i kamer, ale także  z map nawigacji. Dla przykładu, adaptacyjny tempomat, korzystając z takich informacji, może zmniejszyć prędkość przed skrzyżowaniem czy ostrym zakrętem.
Nowością jest także tryb częściowo autonomicznej jazdy nową Klasą C. Samochód korzysta nie tylko z licznych, udoskonalonych czujników i kamer, ale także z map nawigacji. Dla przykładu, adaptacyjny tempomat, korzystając z takich informacji, może zmniejszyć prędkość przed skrzyżowaniem czy ostrym zakrętem. © fot. mat. prasowe
Poza zmianami w materiałach i elementach wykończeniowych, poprawiono detale w kabinie. Już w standardzie klient C-klasy otrzyma system bezkluczykowy i zmieniony kształt startera oraz samego kluczyka. Na życzenie deska rozdzielcza może być wyposażona w cyfrowy panel wskaźników. Standardowy model ma klasyczne zegary rozdzielone 5,5-calowym ekranem. W opcji dostępny jest w pełni cyfrowy zestaw wskaźników, z 12,3-calowym ekranem o rozdzielczości 1920 x 720 pikseli.
Poza zmianami w materiałach i elementach wykończeniowych, poprawiono detale w kabinie. Już w standardzie klient C-klasy otrzyma system bezkluczykowy i zmieniony kształt startera oraz samego kluczyka. Na życzenie deska rozdzielcza może być wyposażona w cyfrowy panel wskaźników. Standardowy model ma klasyczne zegary rozdzielone 5,5-calowym ekranem. W opcji dostępny jest w pełni cyfrowy zestaw wskaźników, z 12,3-calowym ekranem o rozdzielczości 1920 x 720 pikseli. © fot. mat. prasowe

Ekran multimediów nad konsolą środkową jest dostępny w dwóch rozmiarach. W połączeniu z systemem Audio 20 ma przekątną 7 cali i rozdzielczość 960 x 540 pikseli. W opcji jest wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości 1920 x 720 pikseli i przekątnej 10,25 cala. W przypadku systemu Comand Online jest to standard.

Odświeżona Klasa C oferuje również kierownicę z panelami dotykowymi. Reagują one na ruchy opuszków palców. Kolejną nowością jest sterowanie tempomatem z poziomu kierownicy. Na nowo opracowano także fotele z regulacją bocznych poduszek i podparcia lędźwiowego za pomocą elektrycznej pompy pneumatycznej, a także funkcją masażu.
Odświeżona Klasa C oferuje również kierownicę z panelami dotykowymi. Reagują one na ruchy opuszków palców. Kolejną nowością jest sterowanie tempomatem z poziomu kierownicy. Na nowo opracowano także fotele z regulacją bocznych poduszek i podparcia lędźwiowego za pomocą elektrycznej pompy pneumatycznej, a także funkcją masażu. © fot. mat. prasowe
Kontrola komfortu Energizing to maksymalnie sześć programów poprawiających samopoczucie kierowcy poprzez rozpylenie odpowiednich zapachów, ustawienie właściwej temperatury, wybranie stosownego trybu masażu fotela, przestawienie oświetlenia pojazdu i jego nagłośnienia, a nawet wybór odpowiedniej muzyki. Jeśli w samochodzie dostępne są odpowiednie zbiory muzyczne, na przykład poprzez interfejs multimediów, układ analizuje je w tle i przypisuje do poszczególnych programów w oparciu o liczbę uderzeń na minutę (bpm).
Kontrola komfortu Energizing to maksymalnie sześć programów poprawiających samopoczucie kierowcy poprzez rozpylenie odpowiednich zapachów, ustawienie właściwej temperatury, wybranie stosownego trybu masażu fotela, przestawienie oświetlenia pojazdu i jego nagłośnienia, a nawet wybór odpowiedniej muzyki. Jeśli w samochodzie dostępne są odpowiednie zbiory muzyczne, na przykład poprzez interfejs multimediów, układ analizuje je w tle i przypisuje do poszczególnych programów w oparciu o liczbę uderzeń na minutę (bpm). © fot. mat. prasowe
W ofercie nowej Klasy C pojawił się również nowy system audio ze średniej półki z dziewięcioma głośnikami o łącznej mocy 225 watów. Plasuje się on pomiędzy nagłośnieniem seryjnym a topowym systemem dźwięku przestrzennego Burmester.
W ofercie nowej Klasy C pojawił się również nowy system audio ze średniej półki z dziewięcioma głośnikami o łącznej mocy 225 watów. Plasuje się on pomiędzy nagłośnieniem seryjnym a topowym systemem dźwięku przestrzennego Burmester. © fot. mat. prasowe
To wszystko dla poprawy bezpieczeństwa i komfortu. Nie zaszły żadne zmiany mechaniczne - ani w zakresie układu jezdnego ani silników. Jednak Mercedes klasy średniej ma być zwyczajnie jeszcze lepszy.
To wszystko dla poprawy bezpieczeństwa i komfortu. Nie zaszły żadne zmiany mechaniczne - ani w zakresie układu jezdnego ani silników. Jednak Mercedes klasy średniej ma być zwyczajnie jeszcze lepszy. © fot. mat. prasowe
Obraz
© fot. mat. prasowe
Obraz
© fot. mat. prasowe
Obraz
© fot. mat. prasowe
Obraz
© fot. mat. prasowe
Obraz
© fot. mat. prasowe
Obraz
© fot. mat. prasowe
Obraz
© fot. mat. prasowe
Obraz
© fot. mat. prasowe
Obraz
© fot. mat. prasowe
Obraz
© fot. mat. prasowe
Obraz
© fot. mat. prasowe
Obraz
© fot. mat. prasowe
Obraz
© fot. mat. prasowe

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów