Mercedes i samochód, który sam się prowadzi

Mercedes, podobnie jak Volkswagen, pracuje nad bardzo ciekawymi rozwiązaniami przyszłości. Chodzi o system (w zasadzie to o systemy), który wspomaga kierowcę w czasie jazdy. Już teraz pojazdy opuszczające fabryki są "wypchane" po brzegi elektroniką. Jak pokazuje historia, wielokrotnie dzięki owej elektronice jesteśmy w stanie uniknąć niebezpiecznych sytuacji na drodze. Zwolennicy systemów wspomagania powinni się więc cieszyć. Przyszłość maluje się naprawdę interesująco.

Obraz
Mateusz Gajewski

Mercedes, podobnie jak Volkswagen, pracuje nad bardzo ciekawymi rozwiązaniami przyszłości. Chodzi o system (w zasadzie to o systemy), który wspomaga kierowcę w czasie jazdy. Już teraz pojazdy opuszczające fabryki są "wypchane" po brzegi elektroniką. Jak pokazuje historia, wielokrotnie dzięki owej elektronice jesteśmy w stanie uniknąć niebezpiecznych sytuacji na drodze. Zwolennicy systemów wspomagania powinni się więc cieszyć. Przyszłość maluje się naprawdę interesująco.

Dzięki przyszłościowym systemom wspomagania jazdy będziemy w stanie opanować nawet bardziej skomplikowane sytuacje na drodze, a dzięki temu unikniemy niebezpieczeństwa w miejscach, gdzie często występują wypadki - jak na przykład na skrzyżowaniach  - relacjonuje Prof. Bharat Balasubramanian, dyrektor inżynierii Daimlera. Nasze nowe, zautomatyzowane testy sprawią, że systemy bezpieczeństwa będą pracowały jeszcze lepiej, oferując wyższy poziom bezpieczeństwa i większą wydajność.

Ponadto Daimler podkreśla, że korzystając z automatycznie sterowanych pojazdów obniża się ryzyko powstania uszczerbku na zdrowiu kierowców testowych, zwłaszcza w momentach wykonywania niebezpiecznych manewrów. Dzięki temu można testować pojazdy bez żadnych ograniczeń.

Obraz

Firma korzysta z zaprogramowanych wcześniej robotów, które sterują pedałem gazu, hamulca, a także potrafią kierować samochodem. Znajdujący się na pokładzie samochodu komputer pilnuje, aby roboty jechały po wytyczonym torze jazdy, co również zwiększa precyzję ich działania. Mercedes podkreśla, że system ten może być wykorzystany w każdym modelu ich marki. Czy to oznacza, że w przyszłości prawdziwi kierowcy nie będą w ogóle potrzebni? Może zamiast zasiadania za kierownicą będziemy korzystali z robota-szofera, który dowiezie nas bezpiecznie do wyznaczonego celu? Czas pokaże...[block position="inside"]9028[/block]

Źródło: worldcarfans

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić