Mercedes GLE 580 z hybrydowym V8. Mocniejszy niż AMG

Luksusowy SUV Mercedesa doczekał się nowej, ciekawej opcji napędu. Łączy ona dużą moc i świetne osiągi z ekonomią i ekologią. Hybrydowe V8 jest tak mocne, że bije na głowę sportową odmianę GLE 53 AMG. Nowa wersja będzie obecnie najmocniejszą propozycją w gamie.

Potężny SUV z prawie 500-konnym napędem. Klienci powinni go polubić.Potężny SUV z prawie 500-konnym napędem. Klienci powinni go polubić.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Fani "prawdziwych" silników powinni być zadowoleni. Pod maską GLE 580 pracuje bowiem widlasta ósemka z podwójnym doładowaniem. Ten czterolitrowy motor współpracuje z niewielkim generatorem i 48-woltową instalacją elektryczną - kolejny przedstawiciel tzw. miękkich hybryd. Sama jednostka spalinowa generuje 490 KM mocy i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a gdy zajdzie taka potrzeba wspomoże ją prąd który zapewni dodatkowe 25 KM i 245 Nm.

Mercedes określa tę funkcję mianem EQ Boost. Wpływa ona na chwilową poprawę osiągów w momentach największego zapotrzebowania na moc. Napęd jest oczywiście realizowany przy udziale wszystkich czterech kół. Współpracuje z aktywnym zawieszeniem, które automatycznie dostosowuje siłę tłumienia do konkretnej nawierzchni.

Szkoda tylko, że póki co Mercedes nie pochwalił się osiągami nowego SUV-a. Celujemy, że sprint do setki zajmie nie więcej niż 5 sekund. Warto bowiem zauważyć, że słabszy, 435-konny wariant GLE 53 AMG robi to w 5.3 sekundy. Zapewne więcej szczegółów poznamy niebawem wraz z europejskimi cenami. GLE 580 powinno pojawić się w salonach w najbliższych miesiącach. W USA auto wyceniono na co najmniej 77 795 dolarów.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Pojawienie się nowego wariantu napędowego może znacząco wpłynąć na wzrost popularności modelu GLE. Klienci poszukujący mocnego, ale jednocześnie komfortowego przedstawiciela segmentu SUV-ów powinni zdecydowanie polubić tę propozycję. Szczególnie mowa tu o rynku amerykańskim, gdzie obecność V8 pod maską będzie dużym plusem.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów