Mercedes GLB - cena w Polsce zaskakuje. Będzie konkurent dla GLC

GLB to najnowsza propozycja Mercedesa skierowana w szczególności dla klientów poszukujących atrakcyjnego, siedmioosobowego SUV-a klasy premium. Auto właśnie debiutuje w polskich salonach. Jak kształtują się jego ceny?

Pudełkowate kształty nie każdemu przypadną do gustu. Skrywają jednak przestronne wnętrze.Pudełkowate kształty nie każdemu przypadną do gustu. Skrywają jednak przestronne wnętrze.
Źródło zdjęć: © Fot. Michał Zieliński
Aleksander Ruciński

GLB to najmniejsza propozycja Mercedesa w segmencie SUV-ów. Najmniejsza nie oznacza jednak mała. Auto jest w stanie pomieścić nawet 7 osób, choć te podróżujące w ostatnim rzędzie raczej nie mogą być zbyt wysokie. Niemiecki producent nie zaleca korzystania z tylnych foteli osobom o wzroście przekraczającym 168 cm.

Realnie GLB jest tylko minimalnie mniejszym samochodem niż pozycjonowany wyżej model GLC. Co więcej, za sprawą praktycznych, wręcz pudełkowatych kształtów nadwozia, może pochwalić się bardzo pojemną kabiną i bagażnikiem, który, w standardowej konfiguracji pomieści 560 litrów ładunku. Wszystko to w połączeniu z ceną może sprawić, że wielu klientów wybierze właśnie GLB zamiast pozornie większego i znacznie droższego GLC.

Chętni na nowego Mercedesa muszą wyłożyć co najmniej 140 700 zł. W zamian otrzymają bazową, benzynową wersję 180. Wielbiciele diesli wydadzą natomiast co najmniej 148 200 zł. Tyle trzeba zapłacić za 116-konny wariant GLB 180 d. Realne ceny są jednak póki co nieco wyższe, ponieważ w początkowej fazie dostępne będą wyłącznie egzemplarze z automatem, a ten wymaga dopłaty w wysokości 9000 zł. Napęd 4Matic to z kolei opcja za 9500 zł.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Chętni na więcej wrażeń będą mieli do wyboru także 190-konnego diesla (od 186 200 zł) lub topowego benzyniaka GLB35, standardowo z 4Matic za 220 500 zł. Wszystkie podane ceny dotyczą odmiany 5-osobowej. Chętni na dwa dodatkowe fotele muszą natomiast dołożyć 5488 zł. Właśnie ta cecha stanowi o sile modelu GLB.

Jeśli się dobrze zastanowić, ten samochód właściwie nie ma bezpośrednich konkurentów. Audi Q3 oraz BMW X1 nie występują z trzema rzędami siedzeń i tak naprawdę rywalizują z Mercedesem GLA. Z kolei rywale spoza segmentu premium, mogący przewieźć siedem osób raczej nie stanowią bezpośredniego zagrożenia. Mowa o VW Tiguanie Allspace, czy Peugeocie 5008. Mercedes wbił się w niszę i może na tym naprawdę sporo zarobić.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/68] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa