Test: Mercedes EQS vs Mercedes Klasa S – który jest królem?

Mercedes Klasy S i Mercedes EQS to samochody, które bez wątpienia pochodzą z samego szczytu góry zwanej gamą modelową Mercedesa. Problem jednak w tym, że na szczycie jest tylko jedno miejsce. Do kogo ono należy? Postanowiłem to dla was sprawdzić.

Mateusz Żuchowicz

Muszę zacząć od pytania, które od razu nasuwa się na myśl. Który z tych samochodów robi większe wrażenie? Mam tutaj dwie klasyczne konfiguracje dla limuzyny. Oba samochody są w ciemnym kolorze, z czarnymi szybami itp. Jednak sam odbiór tych aut jest już nieco inny. Patrząc na Klasę S, spodziewacie się, że raczej ze środka nie wysiądzie byle kto, tylko człowiek odpowiedzialny za finanse, wasze finanse. Z EQS'em jest zupełnie odwrotnie. Tutaj raczej nie będziecie uciekać na sam widok tego auta, bojąc się o własne oszczędności. Krótko mówiąc, wzbudza zaufanie.

Mercedes EQS, Mercedes Klasa S
Mercedes EQS, Mercedes Klasa S © WP | Mateusz Żuchowicz

Mam jednak problem z samym wyglądem EQS'a. Kiedy w przypadku Klasy S mamy do czynienia z ponadczasową linią, to elektryczna limuzyna Mercedesa jest dla mnie za wysoka. Różnica w wysokości to prawie 10 cm, co w przypadku samochodu osobowego jest przepaścią. Gdzieś te proporcje w przypadku EQS'a zostały zagubione, bo auto bardziej przypomina kulkę niż limuzynę.

Gdy już mówię o wielkościach, to Klasa S jest w wersji Long, co oznacza, że jest o ponad 7 cm dłuższa niż EQS. W zwykłej odmianie Klasa S jest niecałe 4 cm krótsza od EQS'a, co w sumie oznacza, że EQS idealnie wpasowuje się między te wersje. Różnica jest taka, że EQS ma tylko jedną długość. Warto natomiast wspomnieć, że rozstaw osi EQS'a zbliżony jest do rozstawu osi Klasy S w wersji Long i wynosi 3 m 21 cm.

Mercedes EQS, Mercedes Klasa S
Mercedes EQS, Mercedes Klasa S © WP | Mateusz Żuchowicz

Najważniejsze jest jednak wnętrze tych samochodów. Można powiedzieć, że tylna kanapa powinna być wizytówką tych aut. Jeśli chodzi o Klasę S, to z tyłu macie wszystko. Dosłownie wszystko. Zaczynając od ogromnej przestrzeni, przechodząc przez wygodne rozkładane fotele, po masaże, stoliki, lodówkę, telewizory, rolety sterowane gestami, podajnik pasów na tylnej kanapie i naprawdę wiele, wiele innych. Tymczasem w EQS'ie jest nieco bardziej rozczarowująco. Tak naprawdę tył EQS'a nie odbiega niczym od tego, z czym mamy do czynienia w Klasie E. Zapomnijcie o dwóch osobnych, regulowanych fotelach. Tutaj takiej opcji nie ma. Stoliki? Gdzie tam! Lodówka? Nie ma szans.

Mercedes EQS, Mercedes Klasa S
Mercedes EQS, Mercedes Klasa S © WP | Mateusz Żuchowicz

Pytanie jednak, czy te samochody różni tylko ilość miejsca z tyłu? Jak z prowadzeniem i komfortem? Co otrzymacie z przodu kabiny? Na te i wiele innych pytań odpowiadam w teście wideo. Zapraszam!

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach