Mercedes C200 CGI (W204) - ewolucja bez rewolucji [test autokult.pl]

Doczekaliśmy się wreszcie odświeżonej klasy C Mercedesa. I choć na pierwszy rzut oka zmiany nie są rewolucyjne, to Mercedes zapewnia, że dokonał modyfikacji fundamentalnych. Jak bardzo – o tym staraliśmy się przekonać podczas naszego testu.

Mercedes C 200Mercedes C 200
Piotr Wielgus

Niby taki sam, a inny – to pierwsze co przychodzi na myśl, gdy patrzymy na nadwozie nowej klasy C. Auto zmieniło się przede wszystkim z przodu. W zderzaku zagościły światła do jazdy dziennej, wykonane oczywiście w technologii LED. Inne są też przednie reflektory, chyba nieco ładniejsze niż u poprzednika. Mają skośny kształt, przypominający literę L i zachodzą subtelnie na maskę. Ta z kolei została wykonana z aluminium i też różni się od tej montowanej w wersji przed faceliftingiem. Odświeżono również grill i zderzak. Klasa C dostała też nowe lusterka, w które wbudowano kierunkowskazy LED. Z tyłu zmian nieco mniej – jest nowy zderzak i zmieniony kształt lamp. Mimo tych subtelnych tak naprawdę modyfikacji, samochód wygląda o wiele bardziej rasowo od poprzedniej wersji, jednocześnie zdaje się epatować klasyczną nowoczesnością.

Mercedes Klasa C 2011

Środek jak to w Mercedesie – precyzyjnie dopracowany, wygodny i przytulny. Jedyny mankament, to fakt, że o tej wygodzie możemy mówić tylko w przypadku przednich foteli. Z tyłu jest zdecydowanie zbyt mało miejsca na nogi i dla Mercedesa nie mamy zupełnie nic na usprawiedliwienie. Wystarczy wyższy kierowca i pasażer siedzący za nim będzie się w trasie niesamowicie męczył. Nie rekompensuje tego ani niesamowicie wygodna tylna kanapa ani przestrzeń nad głowami. Na marginesie - podsufitka to poezja dotyku. Na uwagę zasługują też świetnie wyprofilowane fotele, znakomicie zachowujące się podczas pokonywania zakrętów.

Mercedes C 200
Mercedes C 200

W klasie C znajdziemy kierownicę przeszczepioną niemal żywcem z modelu CLS, ale kabina najbardziej przypomina klasę E i za to należą się Mercedesowi psalmy dziękczynne, bo E to model o niesamowitej ergonomii, którą udało się przenieść do mniejszego brata. Ekran, który służy jako wyświetlacz komputera, radia i nawigacji, umieszczono pod daszkiem. Nowy jest kształt konsoli. Odświeżony Mercedes klasy C ma bardzo przejrzyste zegary, które umieszczono w trzech chromowanych tubach. Na środku jest prędkościomierz, po prawej stronie obrotomierz, a po lewej kontrolka poziomu paliwa i temperatury. Nie możemy mieć żadnych zastrzeżeń ani do rozmieszczenia wskaźników i regulatorów, ani też do jakości wykonania. Niemcy stanęli na wysokości zadania, a może inaczej, doszli do wniosku, że gwiazda na masce zobowiązuje.

Mercedes C 200
Mercedes C 200

Do naszego testu trafił model C200, a więc napędzany benzynowym silnikiem 1,8 o mocy 184 KM i wyposażony w nową przekładnię 7G-Tronic Plus. Wielkie brawa za ten wynalazek! To skrzynia uszyta na miarę tego auta, bardzo elastyczna, płynnie zmieniająca biegi i szybko reagująca na polecenia kierowcy. Nowa klasa C z benzynowym 1,8 Turbo to samochód bez dwóch zdań zrywny. Mocniejsze nadepnięcie pedału gazu niemal wciska kierowcę w fotel i trzeba przyznać, że sprawia sporo radości. Wciskamy pedał gazu w podłogę, a po chwili to my jesteśmy wciśnięci w fotel.

Mercedes C 200
Mercedes C 200

Auto prowadzi się zdecydowanie lepiej niż jego poprzednią wersję, Mercedes pracuje sporo kulturalniej i również mniej spala. To także zasługa systemu start/stop, który nie irytuje i działa bardzo sprawnie. Podczas testu samochód spalił średnio 7 litrów, w cyklu miejskim nie przekroczył 10 litrów.

Mercedes C 200
Mercedes C 200

Mercedes klasy C W204 jest jednym z bezpieczniejszych aut segmentu. Ma komplet poduszek powietrznych, a opcjonalnie dostępne są także boczne poduszki z tyłu. W klasie C wprowadzono też wspomagany radarem system automatycznego utrzymywania odległości pomagający w utrzymaniu dystansu od poprzedzającego auta. Asystent wspomagania koncentracji potrafi rozpoznać zmianę stylu jazdy spowodowaną zmęczeniem kierowcy i przypomnieć o koniecznej przerwie w podróży. W aucie zastosowano także aktywny system martwego punktu i asystenta utrzymania pasa ruchu.

Mercedes C 200
Mercedes C 200

Odnowiony Mercedes Klasy C jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia: Standard, Elegance i Avantgarde. Ceny zaczynają się od 126 700 zł. Za dodatkowe wyposażenie sporo się płaci - pakiet utrzymania pasa ruchu to koszt 3805 zł, tempomat - 1167 zł, elektrycznie regulowany fotel kierowcy z pamięcią ustawienia - 4084 zł, a skrętne reflektory biksenonowe - 6342 zł. Nasz egzemplarz kosztował niemal 50 tys. złotych więcej. Szlachectwo zobowiązuje, także w kwestii ceny. I choć auto przeszło raczej ewolucję, a nie rewolucję, to zbliżyło się do wyższych modeli Mercedesa. A przecież o to firmie chodziło.

Mercedes-Benz C 200 CGI Avantgarde

• Typ: spalinowy, benzynowy CGI, turbodoładowany

• Objętość skokowa [cm[sup]3[/sup]]: 1796 cm[sup]3[/sup]

• Moc maksymalna [KM]: 184 przy 5250 obr./min

• Moment maksymalny [Nm]: 270 przy 1800-4600 obr./min

• Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna

• Typ napędu: tylny (RWD)

• Układ kierowniczy: wspomagany

Masy i wymiary:

• Typ nadwozia: sedan, limuzyna

• Liczba drzwi: 5

• Masa własna [kg]: 1430

• Stosunek masy do mocy [kg/KM]: 7,7

• Długość [mm]: 4591

• Szerokość [mm]: 1770

• Wysokość [mm]: 1447

• Pojemność bagażnika: 475/1219 l

Osiągi:

• Przyspieszenie 0-100 km/h [s]: 7,8

• Prędkość maksymalna [km/h]: 235

• Emisja CO2 [g/km]: 150

• Zużycie paliwa (średnie testowe) [l/100 km]: 7 l/100 km

Cena: 172 978 zł

[block position="inside"]7930[/block]

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej