Mercedes-Benz IAA (2015) - przybysz z kosmosu

Stare koncepty z lat 60. są bardzo interesującymi obiektami do analizowania z punktu widzenia współczesnej motoryzacji. Szalone pomysły w wielu przypadkach nie przyjęły się. W innych mimo, że wybiegały daleko w przyszłość, ostatecznie trafiły do aut produkcyjnych. Dziś Mercedes zaprezentował koncept stworzony właśnie w taki oldschoolowo zwariowany sposób.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Jak poprawić aerodynamikę samochodu o nadwoziu już bardzo wydajnym pod tym względem? Niemcy znaleźli inspirację w serii Transformers. Nowy koncept IAA, czyli Intelligent Aerodynamic Automobile w trakcie jazdy przechodzi prawdziwą metamorfozę - rozciąga się i modyfikuje by lepiej współgrać z opływającym go powietrzem.

Obraz

Najbardziej w oczy rzuca się przedłużany tył. Rozciąga on auto o 390 mm. Z kolei klapy z przodu wydłużają pojazd o 25 mm naprzód i 20 mm na boki. Aktywne elementy znajdują się także w felgach. Opływ gazu po aucie jest tu uporządkowany do granic możliwości z każdej strony, w tym również pod spodem.

Koncept mierzy 5040 mm długości w standardowej wersji. W trybie zwiększonej wydajności przepływu powietrza, w którym współczynnik oporu aerodynamicznego wynosi zaledwie 0,19 mierzy on 5430 mm. Futurystyczny Mercedes jest szeroki na 1995 mm i wysoki na 1305 mm. Rozstaw osi koncepcyjnego IAA wynosi 2975 mm.

Obraz

Za napęd odpowiada tu system hybrydowy. Dysponuje on silnikiem benzynowym i elektrycznym. W sumie cały układ generuje 275 KM. Auto jest w stanie rozwinąć 250 km/h. Standardowo zasięg na samym silniku elektrycznym wynosi tu 62 km. W trybie aerodynamicznym uzyskujemy dodatkowe 4 km.

Niezwykły retrofuturystyczny wygląd nie zapowiada raczej nowego modelu. Chociaż Mercedes twierdzi, że auto czerpie z Klasy S, to raczej nie zobaczymy w salonach niemieckiej marki nic podobnego, przynajmniej w najbliższym czasie.

Mercedes-Benz IAA (2015) - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/20] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są