Mercedes-AMG GT R PRO to najszybszy drogowy model tej marki. Udowodnił to na torze

Nie ma obecnie samochodu w ofercie firmy Mercedes-AMG, który byłby aż tak zbliżony do świata wyścigów. Choć jego moc nie jest najwyższa, to wszystko zostało podporządkowane jednej zasadzie – Mercedes-AMG GT R PRO ma być najszybszym samochodem na tor.

Mercedes-AMG GT R PROMercedes-AMG GT R PRO
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

GT R PRO to kolejna wersja sportowego mercedesa, który liczy już sobie kilka odmian. Ta jest topowa, choć wcale nie najmocniejsza. Jego 4-litrowy silnik V8 pochodzi z modelu GT R i rozwija tę samą moc 585 KM. Jednak nie w ten sam sposób. Jest żywsza, chętniej odpowiada na otwarcie przepustnicy.

Mercedes-AMG GT R PRO
Mercedes-AMG GT R PRO © fot. mat. prasowe

Podobnie jest z zawieszeniem, układem kierowniczym czy aerodynamiką. Te podzespoły również skonfigurowano w jednym celu – zapewnienie największej frajdy i najlepszych czasów na torze. Aby potwierdzić te aspiracje, GT R PRO pojawił się na torze Nürburgring Nordschleife, gdzie osiągnął czas przejazdu 7:04,6 min! To najlepszy czas dla samochodu tej marki, lepszy o 3,3 s od standardowego GT R.

Zobacz przejazd Północnej Pętli toru Nürburgring Mercedesem-AMG GT R PRO:

Inżynierowie czerpali z doświadczeń, jakie zdobyli w wyścigowych klasach GT3 i GT4. Na przykład, elektronicznie sterowane amortyzatory dają już nie tylko możliwość ustawienia siły tłumienia, ale także oddzielnie ściskania i rozprężania, a ustawienie kompresji osobno odbywa się dla niskich i wysokich prędkości. Robi się to już jednak ręcznie, ale bez żadnych narzędzi, pokrętłem na kolumnie.

Regulowane są także stabilizatory. Tuleje tylnych górnych wahaczy zastąpiono tzw. unibalami, czyli stalowymi odpowiednikami. W standardowym GT R takie rozwiązanie było tylko w dolnych. Zatem klient otrzymuje już zawieszenie takie, jak w wyścigach.

Mercedes-AMG GT R PRO
Mercedes-AMG GT R PRO © fot. mat. prasowe

Na wybrane rynki przygotowano Track Package. Obejmuje on częściową klatkę bezpieczeństwa, czteropunktowe pasy oraz system gaśniczy z 2 kg środka.

Oszczędności na masie poczyniono stosując lżejsze, sportowe fotele, wiele drobnych elementów z kompozytów węglowych, standardowe hamulce węglowo-ceramiczne, a także lżejsze felgi AMG Performance. Dzięki kompozytowym częściom i specjalnej folii ochronnej, samochód nie tylko jeździ, ale też wygląda jak wyścigówka.

Mercedes-AMG GT R PRO
Mercedes-AMG GT R PRO © fot. mat. prasowe

W kwestii silnika, tak jak wspomniałem wcześniej, nie zmieniły się jego główne parametry. Wciąż rozwija 585 KM mocy przy 6250 obr./min oraz 700 Nm, które są dostępne od 2100 obr./min. Prędkość maksymalna to 318 km/h, a przyspieszenie do setki trwa raptem 3,6 s.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/26] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów