Mercedes-AMG GT 63 S rekordzistą Nürburgringu. Kategoria was zaskoczy

Północna Pętla to mekka fanów motoryzacji i miejsce, w którym pragnie zaistnieć niemal każdy producent sportowych samochodów. Czy tego chcemy czy nie, rekordy Nürburgringu zawsze będą budzić emocje. Nawet jeśli na ich potrzeby wymyśla się zupełnie nowe kategorie.

Czteromiejscowy supersamochód? Ten model w pełni zasłużył na taki tytuł.Czteromiejscowy supersamochód? Ten model w pełni zasłużył na taki tytuł.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Niemiecki tor zaczyna pod pewnymi względami przypominać Księgę Rekordów Guinnessa. Połowę zapisanych w niej wyczynów stanowią bowiem nie tyle rekordy, co pierwsze próby w nieoczywistych kategoriach. Słyszeliście kiedyś o rekordzie w miażdżeniu arbuzów udami na czas? No właśnie... Podobnie jest z niektórymi rekordami Nordschleife.

Przykładem może być chociażby Škoda i jej Kodiaq RS - rekordzista Nürburgringu w kategorii siedmiomiejscowych SUV-ów. To szybkie auto, ale czy nie zawdzięcza tego wyniku głównie braku konkurencji, która podjęłaby podobne wyzwanie? Do czeskiej marki dołącza właśnie Mercedes-AMG z modelem GT 63 S. Według niemieckich marketingowców jest to najszybszy, w pełni wyposażony, czteromiejscowy (z ze wszystkimi pełnowymiarowymi siedziskami) samochód produkcyjny, jaki kiedykolwiek pokonał Nürburgring.

Dlaczego Mercedes tak bardzo sprecyzował tę kategorię? Ponieważ istnieje podobne auto, które osiągnęło lepszy czas w tej samej próbie. Mowa o Jaguarze XE SV Project 8. Trudno jednak nazwać ten model produkcyjnym, gdyż doczekał się tylko 300 limitowanych egzemplarzy. Poza tym był bardziej torowym bolidem niż normalnym autem drogowym. Dzięki temu pokonał Nürburgring w imponującym czasie 7:21.23. Mercedesowi zajęło to nieco ponad cztery sekundy dłużej. Mimo to rezultat 7:25.41 imponuje.

Obraz
© mat.prasowe

Podobny, choć nieco gorszy czas kilka lat temu osiągnął model SLS Black Series (7:25.67), czy Ferrari Enzo (7:25.21). GT 63 S jest więc niesamowicie szybkim samochodem. Spora w tym zasługa 4-litrowego V8 o mocy 639 KM oraz świetnie zestrojonego układu jezdnego. Mercedes bez wątpienia uderzył w niszę, by móc oficjalnie tytułować się rekordzistą niemieckiego toru. Zrobił to jednak w pełni zasłużenie i w wielkim stylu.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów