Mercedes-AMG GT 4-door Coupe przeszedł mały lifting. Nie wszystkie zmiany widać od razu

Mercedes lubi stopniować i dodawać podniosłości każdej wprowadzanej nowości. Udowodnił to, przeprowadzając drobny lifting Mercedesa-AMG GT 4-door Coupe, ale tylko wersji z silnikiem V8.

Mercedes-AMG GT Coupe 63 4Matic+ i 63 S 4Matic+ przeszły drobny liftingMercedes-AMG GT Coupe 63 4Matic+ i 63 S 4Matic+ przeszły drobny lifting
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Mercedes
Filip Buliński

Najpierw mały lifting wersji 6-cylindrowych, potem debiut najmocniejszego mercedesa w historii — GT 63 S E Performance — a dopiero odświeżenie, teraz już pośrednich, wersji z widlastą "ósemką". Taki program zaplanował Mercedes dla swojego topowego czterodrzwiowego coupe.

Jeśli liczyliście na duże zmiany, będziecie zawiedzeni. Mercedes poprawił w GT 63 4Matic+ i GT 63 S 4Matic+ jedynie detale. Jedną z nowości jest przedni zderzak, który ma nowe wloty powietrza i inaczej poprowadzone kanały chłodzące. Oprócz tego Niemcy rozszerzyli paletę barw i elementów wykończeniowych. Klienci mogą teraz wybierać spośród 12 kolorów.

Oprócz tego przygotowano także dwie edycje specjalne w ramach możliwego do dokupienia pakietu. Znakiem rozpoznawczym pierwszego jest wściekłozielony lakier green hell magno, który kontrastuje z licznymi czarnymi elementami wykończeniowymi i, także ciemnymi, 21-calowymi felgami. Opcjonalnie poszczególne elementy aerodynamiczne mogą być wykonane z włókna węglowego.

W środku z kolei dostaniemy dwukolorową, skórzaną tapicerkę z żółtymi przeszyciami, podświetlane pod kolor nadwozia listwy w progach, a całość wieńczy rzecz jasna odpowiednia tabliczka informująca o "wyjątkowości" modelu.

Mercedes-AMG GT Coupe 63 4Matic+ i 63 S 4Matic+
Mercedes-AMG GT Coupe 63 4Matic+ i 63 S 4Matic+ © fot. mat. prasowe/Mercedes

Drugi pakiet opiera się o nieco spokojniejszy i szlachetniejszy lakier rubellitrot, któremu towarzyszy chromowane wykończenie detali zewnętrznych oraz srebrne, 21-calowe felgi. W środku tapicerka skórzana również występuje w dwóch odcieniach, ale już bez kolorowego przeszycia.

Ostatnią zmianą, jaką przewidział Mercedes-AMG, jest dostrojenie zawieszenia. AMG Ride Control+, który występuje już w standardzie, ma zapewnić jeszcze większą rozpiętość między komfortowym a sportowym ustawieniem. Dzięki temu zapewni więcej emocji podczas wyczynowej jazdy i więcej spokoju przy dalszych podróżach.

Nic nie zmieniło się za to w kwestii napędu. Pod przednią maską wciąż pracuje czerolitrowe, podwójnie doładowane V8 o mocy 585 lub 639 KM i momencie kolejno 800 lub 900 Nm. Mercedes-AMG GT Coupe 63 4Matic+ i 63 S 4Matic+ po liftingu będą dostępne w sprzedaży od kwietnia 2022 r.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/6] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów