Mercedes-AMG GLC 43 debiutuje w mocniejszym, odświeżonym wydaniu

GLC to popularny SUV Mercedesa, który niedawno został poddany faceliftingowi. Poza standardowymi odmianami zmiany objęły także sportową wersję AMG 43. Auto stało się nie tylko ładniejsze, ale i mocniejsze niż dotychczas.

GLC 43 AMG wygląda dość zachowawczo jak na auto osiągające setkę w mniej niż 5 sekund.GLC 43 AMG wygląda dość zachowawczo jak na auto osiągające setkę w mniej niż 5 sekund.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Mercedes-AMG GLC 43 oferowany jest w dwóch wersjach nadwozia - jako standardowy SUV oraz odmiana coupé z nisko opadającą linią dachu. Różnią się one właściwie tylko tylną częścią nadwozia. Pod względem technicznym pozostają identyczne. Dzielą między sobą mocny trzylitrowy silnik oraz pneumatyczne, aktywne zawieszenie o zmiennej sile tłumienia.

Podwójnie doładowana, sześciocylindrowa jednostka generuje aż 390 KM mocy i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry w połączeniu ze standardowym napędem na cztery koła 4Matic oraz 9-biegową, dwusprzęgłową przekładnią owocują świetnymi osiągami. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po zaledwie 4,7 s. Prędkość maksymalna została natomiast elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Inżynierowie AMG zadbali o sportowe doznania dostrajając podwozie i pracę napędu. Klienci będą mieli do wyboru trzy tryby jazdy zmieniające zachowanie pojazdu: Comfort, Sport i Sport+. W najbardziej ekstremalnych przypadkach, stosunek momentu obrotowego trafiającego na obie osie wyniesie 31:69. SUV Mercedesa powinien więc potrafić lekko zarzucić tyłem i dać sporo radości z prowadzenia.

Sportowe zacięcie nie oznacza jednak rezygnacji z komfortu. Aby się o tym przekonać, wystarczy zajrzeć do kabiny. Luksusowo wykończone wnętrze kusi połaciami skóry i alcantary, a także wstawkami z aluminium. Jak przystało na odmianę AMG, znajdziemy tu spłaszczoną kierownicę i aluminiowe pedały. Fotele są oczywiście kubełkowe.

GLC 43 po faceliftingu powinien cieszyć się równie dużym wzięciem co dotychczasowe wydanie. Kosmetyczne detale w postaci przeprojektowanych świateł czy nowych opcji kolorystycznych raczej na to nie wpłyną, ale większa moc już zdecydowanie tak. Ceny nowego GLC AMG poznamy w najbliższych miesiącach.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/45] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów