Mercedes-AMG E53 debiutuje jako mocna hybryda z wtyczką. Najlepsze jednak przed nami

Nowa Klasa E w końcu doczekała się sportowego wydania sygnowanego przez AMG. Co prawda, jest to ta słabsza wersja, ale mocy i osiągów raczej nikomu nie zabraknie.

Mercedes-AMG E53Mercedes-AMG E53
Źródło zdjęć: © materiały partnera | Mercedes-AMG
Aleksander Ruciński

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Mercedes nie poszedł śladem mniejszej Klasy C i nie zdecydował się na zastosowanie czterocylindrowego silnika. Pod maską E53 znajdziemy trzylitrową sześciocylindrówkę, oczywiście ze wsparciem hybrydy.

Silnik spalinowy sam w sobie generuje rekordowe 446 KM, a przy wsparciu jednostki elektrycznej stała moc wzrasta do 585 KM. Chwilowo możemy jednak uzyskać więcej, bo aż 612 KM, choć tylko z wykorzystaniem funkcji Race Start.

Taka moc w połączeniu z maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 750 Nm i napędem na cztery koła 4Matic owocuje świetnymi osiągami. Sprint do setki zajmuje 3,8 s w wersji sedan i 3,9 s w kombi. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 250 km/h, ale limit można zwiększyć do 275 km/h wybierając pakiet opcji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mercedes-AMG C63 S - puryści dostaną zawału

Sportowe osiągi podkreślono oczywiście odpowiednio ostrym wyglądem. Nadwozie zyskało agresywny pakiet aerodynamiczny, czarne wstawki kontrastujące z lakierem czy felgi o specjalnym wzorze.

We wnętrzu z kolei znajdziemy spłaszczoną u dołu kierownicę, wstawki z aluminium i włókna węglowego czy opcjonalne fotele AMG Performance. Ciekawostką są też tryby jazdy, a wśród nich opcja Drift pozwalająca przekazać większość napędu na tylną oś.

Można podejrzewać, że E53 AMG zapewni sporo emocji na torze. W planach wciąż jednak jest także ostrzejsze wydanie E63 z napędem o mocy 700 KM lub więcej.

  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
  • Mercedes-AMG E53
[1/51] Mercedes-AMG E53 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Mercedes-AMG

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach