Mercedes-AMG CLE53 teraz także bez dachu

Otwarte wydanie Mercedesa CLE w końcu doczekało się odmiany sygnowanej przez AMG. Pod maską nie znajdziemy co prawda V8, ale obyło się bez niemiłych niespodzianek.

Mercedes-AMG CLE53 CabrioletMercedes-AMG CLE53 Cabriolet
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mercedes-AMG
Aleksander Ruciński

Mercedes, który także w odmianach AMG coraz chętniej korzysta z czterocylindrówek, w przypadku modelu CLE robi miły wyjątek. Wersja 53 jest bowiem napędzana trzylitrową "szóstką" o mocy 449 KM, a od teraz dostępna jest także w odmianie ze składanym dachem.

Trzeba przyznać, że linie CLE Cabrio mogą się podobać. Auto wygląda świetnie zarówno bez dachu, jak i z nim. Jak przystało na segment premium, zastosowano tu miękką konstrukcję z elektrycznym systemem składania, który działa także podczas jazdy do prędkości 60 km/h. Cały proces trwa około 20 sekund.

Samo auto też jest całkiem szybkie. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po nieco ponad 4 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Nie brakuje też napędu na cztery koła z trybem Drift+, który pozwoli nieco zaszaleć.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mercedes AMG S63 - trunek szaleńców

Nie zmienia to jednak faktu, że CLE Cabriolet nawet w wersji AMG jest raczej sportowo-luksusowym krążownikiem niż torowym wyjadaczem. Powinien świetnie sprawdzić się także w dłuższych podróżach. Trzeba jednak pamiętać o oszczędnym pakowaniu, gdyż bagażnik mieści tylko 265 l.

Czas pokaże, czy CLE Cabriolet sygnowany przez AMG odbierze kilku klientów SL-owi 43. Wiele zależy od cen, które powinniśmy poznać już niebawem.

  • Mercedes-AMG CLE53 Cabriolet
  • Mercedes-AMG CLE53 Cabriolet
  • Mercedes-AMG CLE53 Cabriolet
  • Mercedes-AMG CLE53 Cabriolet
  • Mercedes-AMG CLE53 Cabriolet
  • Mercedes-AMG CLE53 Cabriolet
  • Mercedes-AMG CLE53 Cabriolet
  • Mercedes-AMG CLE53 Cabriolet
  • Mercedes-AMG CLE53 Cabriolet
  • Mercedes-AMG CLE53 Cabriolet
  • Mercedes-AMG CLE53 Cabriolet
  • Mercedes-AMG CLE53 Cabriolet
  • Mercedes-AMG CLE53 Cabriolet
  • Mercedes-AMG CLE53 Cabriolet
  • Mercedes-AMG CLE53 Cabriolet
  • Mercedes-AMG CLE53 Cabriolet
  • Mercedes-AMG CLE53 Cabriolet
  • Mercedes-AMG CLE53 Cabriolet
  • Mercedes-AMG CLE53 Cabriolet
  • Mercedes-AMG CLE53 Cabriolet
  • Mercedes-AMG CLE53 Cabriolet
[1/21] Mercedes-AMG CLE53 Cabriolet Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Mercedes-AMG

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach