Test wideo: Mercedes-AMG C 63 S E-Performance – puryści dostaną zawału

W motoryzacji coś się skończyło. Czasy, kiedy rasowe samochody kipiały brutalnością, a absurdalna moc była wręcz pewnikiem ogromnego silnika, już dawno minęły. Dzisiaj z dwóch litrów producenci potrafią wykrzesać ponad 400 KM, a to i tak nie wszystko. Najlepszym tego przykładem jest najnowsze wcielenie auta, które kiedyś najpierw słyszałeś, a później widziałeś. Czy teraz też tak jest? Przed wami najnowszy Mercedes AMG C 63 S E-Performance.

Mateusz Żuchowicz

Najnowszy Mercedes C 63 jest hybrydą i to w dodatku hybrydą plug-in, która łącznie potrafi zaoferować aż 680 KM. Niektórzy kojarzą już pewnie tę wartość. To dokładnie ten sam napęd i rozwiązania, które spotkacie w modelu GLC AMG S 63 S E-Performance. Testowałem go dla was jakiś czas temu w Hiszpanii. 

W Mercedesie-AMG C 63 S E-Performance mamy jednak do czynienia z lżejszym, niżej zawieszonym i poza długością relatywnie mniejszym samochodem. Biorąc pod uwagę, jak dobrze jeździ GLC AMG, Klasa C powinna być genialna.

Mercedes-AMG C63 S E-perfomance
Mercedes-AMG C63 S E-perfomance © WP | Mateusz Żuchowicz

Warto jednak przypomnieć, z czym mamy do czynienia. Nowy Mercedes-AMG C 63 S E-Performance korzysta z czterocylindrowego, turbodoładowanego silnika o pojemności 2 litrów, który jest najmocniejszym czterocylindrowym motorem na świecie, bo sam generuje aż 476 KM. Do tego swoje dwa grosze dokłada silnik elektryczny i tak możemy cieszyć się mocą prawie 700 KM. Dorzućmy do tego 1020 Nm, a pierwsze 100 km/h osiągniecie w 3,4 s.

Mercedes-AMG C63 S E-perfomance
Mercedes-AMG C63 S E-perfomance © WP | Mateusz Żuchowicz
Mercedes-AMG C63 S E-perfomance
Mercedes-AMG C63 S E-perfomance © WP | Mateusz Żuchowicz

Mercedes-AMG C 63 S to niewątpliwie legenda, model z niesamowitą historią i osiągnięciami. Patrząc jednak na jego najnowsze wcielenie, można mieć wiele wątpliwości, czy to wszystko idzie w dobrą stronę i czy odmiana E-Performance bez żadnego wstydu będzie mogła wpisać się na listę generacji tego rasowego sedana? Zapraszam do obejrzenia materiału powyżej, w którym poszukałem odpowiedzi na te nurtujące pytania. Link u góry. Miłego seansu!

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach