Mercedes-AMG C 63 - powrót mocarza [aktualizacja]

Mercedes we wrześniu dostarcza nam wyjątkowo dużo wrażeń. Po premierze długo wyczekiwanego GT przyszedł czas na powrót mocarnej klasy C.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Stylistyka zmieniła się w stosunku do standardowej klasy C w sposób charakterystyczny dla tej marki: jest nieco bardziej agresywnie, ale wciąż z klasą. Nie ma tu więc nieziemskich rozmiarów rewolucji. Jej możemy spodziewać się dopiero wraz z ewentualnym pojawieniem się klasy C z przydomkiem Black Series.

Obraz

Większe zmiany zaszły oczywiście pod maską. Tutaj pojawiło się nowe, 4-litrowe V8 pochodzące z wcześniej wymienionego modelu GT. Klasa C oferowana będzie z dwoma wariantami mocowymi tego potworka. Pierwszym z nich będzie odmiana rozwijająca 476 KM i 650 Nm. Drugim w C 63 S ma być 510 KM i 700 Nm. W sedanie mocniejsza wersja ma pozwolić osiągnąć 100 km/h w 4 sekundy. Słabszy C 63 rozpędzi się do tej prędkości o 0,1 s wolniej.

V8 ma być sprzężone z 7-biegową skrzynią AMG Speedshift MCT. Będzie to jej poprawiona wersja, która zmienia przełożenia jeszcze szybciej niż wcześniej.

Obraz

W przypadku takich samochodów najmniej interesujące jest zużycie paliwa, jednak nie sposób tu nie wspomnieć, że Mercedes chwali się redukcją spalania. AMG C 63 będzie potrzebować średnio 8,2 l/100 km i emitować 192 g CO2 na km. Niemcy poinformowali, że udało im się osiągnąć wydajność o 32 proc. lepszą w porównaniu z poprzednim modelem.

Mercedes-AMG C 63 S sedan będzie dostępny na europejskim rynku od lutego 2015. C 63 i C63 S kombi pojawią się 2 miesiące później. Na początku Mercedes zaoferuje tradycyjnie już odmianę Edition 1.

[aktualizacja 25 września]

Mercedes opublikował 5 filmów przedstawiających nowego AMG C 63 w akcji oraz statycznie.

2015 Mercedes-Benz C63 AMG S at racetrack

2015 Mercedes-Benz C63 AMG S driving scenes

2015 Mercedes-Benz C63 AMG Estate at racetrack

2015 Mercedes-Benz C63 AMG Estate driving scenes

2015 Mercedes-Benz C63 AMG Estate design

Mercedes-AMG C 63 S sedan i kombi - oficjalna galeria zdjęć producenta

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/41] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"