Mercedes A 250e – ruszyły zamówienia na pierwszego hybrydowego kompakta ze Stuttgartu

Kompaktowy mercedes idzie z duchem czasu. Wyrazem tego jest wypuszczenie na rynek hybrydy typu plug-in. Ceny za hatchbacka zaczynają się od 150 tys. zł, natomiast za 4-drzwiowego sedana przyjdzie nam zapłacić 3 tys. zł więcej.

Zasięg na silniku elektrycznym Mercedesa A250e wynosi 68 kmZasięg na silniku elektrycznym Mercedesa A250e wynosi 68 km
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

Można już składać zamówienia na hybrydowego Mercedesa Klasy A. Z zewnątrz auto trudno odróżnić od klasycznej wersji spalinowej. Zdobi je skromny napis “EQ Power” na przednim błotniku, zaś na tylnych błotnikach z obu stron zamontowano klapki – jeden służy oczywiście do tankowania paliwa, natomiast drugi – do naładowania akumulatorów.

W zależności od ładowarki i prądu zasilania, ładowanie akumulatorów ma trwać od 25 do 105 minut
W zależności od ładowarki i prądu zasilania, ładowanie akumulatorów ma trwać od 25 do 105 minut © fot. mat. prasowe

Hybrydowy napęd składa się ze 160-konnej jednostki benzynowej 1.3 i 102-konnego silnika elektrycznego. Moc systemowa wynosi 218 KM, a maksymalny moment obrotowy 450 Nm, co daje 6,6 sekundy do setki i prędkość maksymalną na poziomie 235 km/h. 8-biegowa skrzynia automatyczna 8F-DCT napędza przednie koła. Producent nie przewidział opcji 4Matic dla hybrydowej Klasy A.

Na pokładzie znalazły się akumulatory o pojemności 15,6 kWh, a według producenta jazda wyłącznie na silniku elektrycznym pozwoli nam pokonać 68 km. Korzystając z ładowarki 7,4 kWh i źródła prądu stałego, naładujemy akumulatory do 100 proc. w 105 minut, zaś gdy użyjemy do tego celu prądu zmiennego, 80 proc. naładowania osiągniemy w zaledwie 25 minut.

W skład wyposażenia standardowego wchodzi m.in. tempomat, automatyczna klimatyzacja czy kamera cofania
W skład wyposażenia standardowego wchodzi m.in. tempomat, automatyczna klimatyzacja czy kamera cofania © fot. mat. prasowe

Na pochwałę zasługuje bogate wyposażenie standardowe, które zawiera m.in. automatyczną klimatyzację, częściowo skórzaną tapicerkę, kamerę cofania, system multimedialny MBUX, reflektory LED, tempomat czy łopatki za kierownicą, które nie służą do manualnego sterowania przełożeniami – ich funkcja polega na regulacji stopnia rekuperacji.

Kompaktowa hybryda wypada atrakcyjne na tle spalinowych wersji. Za najmocniejszą odmianę nie-AMG, czyli A250, wyposażoną w 2-litrową jednostkę 224-konną, przyjdzie nam zapłacić o 6,3 tys. zł mniej, niż za hybrydę plug-in. Cenowo najbliżej A250e jest z kolei A200d 4Matiz ze 150-konnym turbodieslem, który jest o 400 zł droższy.

Z zewnątrz trudno odróżnić Mercedesa A250e od czysto spalinowych odmian
Z zewnątrz trudno odróżnić Mercedesa A250e od czysto spalinowych odmian © fot. mat. prasowe

Próżno doszukiwać się bezpośrednich konkurentów dla mercedesa. Mamy Lexusa CT200h, którego ceny zaczynają się od 121 tys. zł, ale nie jest to hybryda typu plug-in. Z kolei Mini Countryman Cooper SE All4 Hybrid (plug-in), który pozwala na przejechanie 40 km na prądzie, kosztuje 145 tys. zł. Nie jest to jednak hatchback, a crossover.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/25] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach