McLaren szykuje się do powrotu do Le Mans?

Na Goodwood Festival of Speed zadebiutował McLaren 650S GT3. Mało kto wtedy zwrócił uwagę na to, że brytyjski producent zasugerował tym samochodem powrót do 24 h Le Mans.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

W jaki sposób McLaren puścił oko do publiki? Spostrzegawczy widzowie, którzy dobrze kojarzą historię motorsportu zwrócili uwagę na numer zaprezentowanego GT3. McLaren oznaczył pokazowy egzemplarz jako 59. To właśnie ten numer startowy miał McLaren F1 GTR zespołu Kokusai Kaihatsu Racing, który w 1995 roku triumfował w 24-godzinnym gigancie.

Co ciekawe, 650S GT3 wcale nie jest przygotowany zgodnie ze standardami homologacyjnymi FIA WEC GTE. Auto zbudowano tak, by spełniało wymagania GT3 takich serii jak Blackpain Endurance Series czy Pirelli World Challenge. Były kiedyś co prawda plany, by ujednolicić te normy, jednak zostały one zarzucone.

Po co zatem numerem 59 oznaczać samochód, który teoretycznie nie będzie mógł wystartować w Le Mans? Autosport sugeruje, że McLaren najprawdopodobniej tak zaprojektował 650S GT3, by możliwa była konwersja do regulacji GTE.

Niestety, nawet jeśli 650S GT3 faktycznie wystartuje w kategorii GTE w Le Mans, nie będzie mógł liczyć na zwycięstwo w klasyfikacji i tym samym nie powtórzy ogromnego sukcesu modelu F1 GTR. Obecnie bowiem wyraźnie szybsze są prototypy z klas LMP2 i LMP1. Pozostaje nam kibicować McLarenowi w niższych kategoriach i po cichu mieć nadzieję, że Brytyjczycy kiedyś spróbują swoich sił w LMP1 obok Ferrari.

McLaren 650S GT3 - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/16] Źródło zdjęć: |

Więcej o McLarenie F1 GTR:

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km