McLaren P1 GTR - nowy król torów

McLaren nareszcie zaprezentował model P1 GTR.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Brytyjczycy podkreślają jak ważne jest dla nich użycie przydomka GTR. Zastosowali go po raz pierwszy od czasów modelu F1 GTR, który stanął na podium 24-godzinnego wyścigu Le Mans. O historii tamtej bestii mogliście przeczytać już u nas w dwuczęściowym artykule traktującym o wersji drogowej McLarena F1 oraz o jego torowej wersji.

Pierwsze P1 GTR zostaną wyprodukowane w przyszłym roku, zaraz po tym, jak z taśm produkcyjnych zjedzie ostatni, 375. drogowy P1. Maszyna będzie oferowana wyłącznie tym, którzy wcześniej do swojej stajni wprowadzą właśnie tę, cywilną maszynę.

Obraz

Auto zaprezentowane na Concours d'Elegance w Kalifornii przedstawia jedynie wygląd P1 GTR. Maszyna nie jest jeszcze gotowa, ale już wkroczyła w ostatni etap projektowania. 1000-konny potwór przeznaczony na tor zostanie wyposażony w DRS znany z Formuły 1 oraz nowy pakiet aerodynamiczny, zawierający między innymi poprawiony splitter oraz lusterka, które umieszczone są teraz na słupkach A. Ostatnie wymienione rozwiązanie poprawia opływ powietrza po nadwoziu i jednocześnie zapewnia kierowcy lepszą widoczność.

Specjaliści z MSO zrezygnowali z aktywnego tylnego spojlera. Brak mechanizmu odpowiadającego za wysuwanie skrzydła pozwolił uspokoić przepływ powietrza po tylnej części nadwozia.

Obraz

Zmiany zaszły także pod nadwoziem. Specjalnie dla tego modelu McLaren opracował nowy układ wydechowy.

P1 GTR w przeciwieństwie do swojej drogowej odmiany nie ma możliwości regulacji wysokości zawieszenia. Jest ono ustawione na jednym poziomie, a jego parametry dostosowano do agresywnej jazdy torowej. Rozstaw przednich kół zwiększono o 80 mm.

Oprócz samej maszyny właściciele McLarena P1 otrzymają wstęp do świata zamkniętych imprez torowych McLarena oraz dostęp do symulatorów, w których pod okiem trenerów będą mogli poprawiać swoje umiejętności.

McLaren P1 GTR Design Concept - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/9] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Polskie drogi 20 lat temu. Podróż po kraju była koszmarem
Polskie drogi 20 lat temu. Podróż po kraju była koszmarem
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił