McLaren chce wrócić do LeMans po dwudziestu latach przerwy

Podczas gdy wielu pospolitych producentów, nie do końca kojarzących się z typowo sportowymi autami, z powodzeniem startuje w LeMans, McLaren od prawie dwudziestu lat omija to wydarzenie szerokim łukiem. Niebawem może się to jednak zmienić.

McLaren F1 GTR Longtail 20RMcLaren F1 GTR Longtail 20R
Aleksander Ruciński

Był rok 1995, kiedy to McLaren zgarnął wszystkie możliwe nagrody w wytrzymałościowym, 24-godzinnym wyścigu LeMans. Za kierownicą wspaniałego F1 GTR zasiedli: JJ Lehto, Masaori Sekiya i Yannick Dalmack. Firma zachęcona ogromnym sukcesem kontynuowała wyścigową działalność do 1998 roku. Potem całkowicie wycofała się z LeMans.

Nowy szef McLarena, Zak Brown twierdzi, że decyzja była błędem i zamierza ponownie wprowadzić markę w świat wyścigów wytrzymałościowych. Choć od ostatniego występu minęło prawie 20 lat, nietrudno domyślić się, że szanse na sukces byłyby spore, ponieważ McLaren, choć nieobecny w LeMans, angażuje się w wiele innych serii wyścigowych. Posiada więc odpowiednie doświadczenie, które mogłoby zaprocentować w wyścigach wytrzymałościowych.

Zak Brown przyznaje, że kwestia powrotu do LeMans jest obecnie poddawana dyskusji i nie wyklucza, że ostatecznie uda się przeforsować ten pomysł. Sam szef jest jego zdecydowanym zwolennikiem. Osobiście bardzo chciałbym zobaczyć auto McLarena w rywalizacji LeMans i nie jestem odosobniony w tych marzeniach - mówi.

McLaren F1 GTR Longtail 20R
McLaren F1 GTR Longtail 20R

Ostateczną decyzję podejmie dyrektor operacyjny McLarena Mike Flewitt. Wszyscy z pewnością chcieliby, aby była ona pozytywna. Tym bardziej, że firma może pochwalić się obecnie nowym dyrektorem w dziale motorsportu. Jest nim były szef zespołu Strakka, Dan Walmsley, biegły w kwestii wyścigów LeMans. To dobra okazja do powrotu McLarena.

Ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła i nie wiadomo kiedy to nastąpi. Jeśli jednak sam szef marki przyznaje, że opcja występów w LeMans jest poważnie rozważana, coś musi być na rzeczy. Z pewnością McLaren jest jedną z tych firm, które mogłyby naprawdę nieźle namieszać w wyścigach wytrzymałościowych.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/7] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA wykorzystując Trumpa
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA wykorzystując Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy