McLaren 750S bez tajemnic. Dwie wersje nadwozia i sporo mocy

Zgodnie z zapowiedziami McLaren pokazał następcę modelu 720S. To 750S, który właśnie zadebiutował w odmianach coupe i spider. Obie są piękne i wyjątkowo szybkie.

McLaren 750SMcLaren 750S
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | McLaren
Aleksander Ruciński

750S jest ewolucją poprzednika, w której zmieniono około 30 proc. komponentów. Brytyjczycy nie silili się na tworzenie zupełnie nowego modelu, za to lifting jest dość głęboki i co ważne, przynosi spory zastrzyk mocy.

Czterolitrowe podwójnie doładowane V8 generuje 740 KM mocy i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To parametry przekładające się na imponujące przyspieszenie. Pierwsza setka pojawia się na liczniku już po 2,8 sekundy, a osiągnięcie 200 km/h trwa tylko 7,8 sekundy.

Spora w tym zasługa niskiej masy. McLaren chwali się wiodącym stosunkiem mocy do masy wynoszącym ponad 580 KM na tonę. W osiągnięciu wyniku pomogły sprytne sztuczki, jak np. fotele z włókna węglowego, które same w sobie pozwalają zaoszczędzić 18 kg, czy kute felgi lżejsze o 14 kg od standardowych. W rezultacie 750S waży tylko 1281 kg w odmianie coupe i 1326 kg w wersji spider.

McLaren 750S
McLaren 750S © Materiały prasowe | McLaren

A wszystko to w aucie, które trudno określić spartańskim. Na pokładzie – poza bogatym wyposażeniem z multimediami, audio Bowers&Wilkins czy klimatyzacją – znajdziemy również specjalne rozwiązania jak np. system unoszenia przedniej osi.

Zresztą, McLaren przeprojektował całe zawieszenie. Przednie koła mają większy rozstaw, przednie sprężyny są nieco bardziej miękkie, a tylne sztywniejsze. Zmieniono też nastawy sterownika systemu Proactive Chassis Control.

750S będzie dostępny z szeregiem opcji pozwalających skonfigurować wymarzony egzemplarz. Mowa nie tylko o kwestiach wizualnych, ale i technicznych. Na liście znajdziemy m.in. wydajniejsze ceramiczne hamulce czy torowe opony Pirelli P Zero Trofeo R.

Pierwsze sztuki powinny trafić do klientów w 2024 roku, ale chętni mogą już składać zamówienia. Ceny startują od 324 tys. dolarów za coupe i 345 tys. dolarów za spidera.

  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
[1/42] McLaren 750S Źródło zdjęć: Materiały prasowe | McLaren

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach