McLaren 600LT Hennessey. Podkręcony do ponad 1000 KM 

Amerykańska firma Hennessey, która sama buduje hipersamochody, wzięła na warsztat McLarena 600LT. Efekt jest powalający. Auto zostało znacząco wzmocnione, dzięki czemu może pochwalić się szokująco dobrymi osiągami.

Hennessey zmienia jedynie mechanikę pojazdu. Wygląd pozostaje w 100-procentach standardowy.Hennessey zmienia jedynie mechanikę pojazdu. Wygląd pozostaje w 100-procentach standardowy.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

McLaren 600LT jest seryjnie wyposażony w 3,8-litrowy, podwójnie doładowany silnik V8, który generuje 600 KM mocy i 620 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To bardzo przyzwoite parametry, pozwalające osiągać setkę w czasie 3 sekund i rozpędzać się do ponad 320 km/h. Specjaliści z Hennessey uznali jednak, że można to zrobić lepiej.

Po wizycie w ich warsztacie, 600LT może pochwalić się znacznie lepszymi wynikami. Nic dziwnego, gdyż moc wzrosła do szokujących 1014 KM, a maksymalny moment oborotowy wynosi teraz 1173 Nm. Jak to w ogóle możliwe? Aby dojść do takich rezultatów konieczne było przeprowadzenie daleko idących modyfikacji. Większe turbosprężarki, nowy układ wydechowy, wydajniejszy intercooler oraz zmodyfikowany dolot to gówne nowości.

Oczywiście poprawki mechaniczne zwieńczono odpowiednim zestrojeniem całości. Efekt? Setka na liczniku po 2,1 sekundy i 1/4 mili w zaledwie 9,6 sekundy. Specjaliści z Hennessey twierdzą, że auto może być szybsze od najmocniejszego obecnie, seryjnego McLarena jakim jest Speedtail. Jesteśmy skłonni w to uwierzyć.

Skąd w ogóle pomysł na taki projekt? Odpowiedź jest całkiem prosta. John Hennessey kupił McLarena 600LT po to, by zaczerpnąć najlepsze wzorce dla swojego najnowszego dzieła, Venom F5, który jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, będzie gotowy w 2020 roku.

Wracając jednak do McLarena - Hennessey uznał, że auto jest genialne, lecz mogłoby być mocniejsze. Zdecydował się więc na tuning. Teraz zamierza oferować pakiety modyfikacji dla właścicieli 600LT. Chętnych nie powinno zabraknąć.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów