Mazda wkrótce zakończy produkcję modelu CX-7

CX-7 już niedługo zniknie z gamy Mazdy. Producent uznał, że samochód sprzedaje się zbyt słabo i jest za bardzo zbliżony pod względem wymiarów do nowszego modelu CX-5.

Mazda CX-7 (fot. Marcin Pogorzelski)Mazda CX-7 (fot. Marcin Pogorzelski)
Wojciech Kaczałek

CX-7 już niedługo zniknie z gamy Mazdy. Producent uznał, że samochód sprzedaje się zbyt słabo i jest za bardzo zbliżony pod względem wymiarów do nowszego modelu CX-5.

Mazda CX-7 zadebiutowała w 2006 roku. Auto, balansujące na granicy pomiędzy crossoverem a SUV-em, powstało głównie z myślą o rynku amerykańskim. Samochód ma zniknąć z oferty, w której pozostaną CX-5 i CX-9.

Japoński producent twierdzi, że jednym z powodów tej decyzji jest zbyt mała sprzedaż, chociaż w zeszłym roku wzrosła ona o ok. 10 000 sztuk w stosunku do 2010 roku. Widocznie wynik w okolicach 100 000 egzemplarzy nie był dla Mazdy dość satysfakcjonujący.

Firma nie chce też żeby nowy model CX-5 miał wewnętrzną konkurencję. Samochód mierzy 4555 mm długości. CX-7 jest od niego dłuższy o 145 mm. Trochę mniejsze i dużo młodsze auto jest na tyle popularne, że w tym roku ma powstać w liczbie 240 000 egzemplarzy. Mazda zakładała pierwotnie produkcję na poziomie 200 000. Ponadto, CX-5 to pierwszy pojazd korzystający z nowoczesnych podzespołów z linii SKYACTIV (nowe silniki, skrzynie biegów, lżejsze karoserie, itp.), bardzo aktywnie promowanej przez japońskie przedsiębiorstwo.

Rezygnacja z wytwarzania CX-7 z pewnością ograniczy koszty. Pozwoli także przygotować zakłady do budowy CX-3. Crossover, plasujący się w gamie poniżej CX-5, ma rywalizować m.in. z Nissanem Juke. Zadebiutuje najprawdopodobniej w 2014 roku.

Dowiedz się więcej o modelu Mazda CX-7:

Źródło: MazdaAutocar

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa