Mazda MX-5 NM Concept - Włosi poprawili Japończyków w wielkim stylu

Włoska firma Gorgona Cars przyjechała do Modeny na największą paradę MX-5 z naprawdę wyjątkowym projektem. To NM Concept, czyli jednoosobowy speedster na bazie kultowej mazdy. Kusi nie tylko wyglądem, ale i napędem.

Mazda MX-5 NM ConceptMazda MX-5 NM Concept
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Gorgona Cars
Aleksander Ruciński

Mazda MX-5 to zdaniem wielu samochód idealny. Mały i zwinny roadster ma ogromną rzeszę wyznawców na całym świecie. Wielu z nich w ubiegły weekend przyjechało na międzynarodowy zlot do włoskiej Modeny. Z tej okazji "lokalsi" przygotowali coś naprawdę specjalnego.

Włoska firma Gorgona Cars wzięła na warsztat MX-5 generacji NA, tworząc wyjątkowego speedstera pozbawionego szyb, dachu oraz miejsca dla pasażera. Twórcy przyznali, że inspirowali się głównie konceptami takimi jak Miata M Speedster z 1995 r., Miata Mono-Posto z 2000 r. czy MX-5 Speedster z 2015 r.

Samochód, poza wspomnianymi "brakami", wyróżnia się także wyżej poprowadzonymi progami, aerodynamicznym garbem umieszczonym za kierowcą czy delikatnym spojlerem zintegrowanym z tylną klapą. Warto wspomnieć, że opcjonalnie maska, błotniki i drzwi mogą być wykonane z włókna węglowego.

Mazda MX-5 NM Concept
Mazda MX-5 NM Concept © mat. prasowe / Gorgona Cars

Mniej rzucające się w oczy akcenty to przede wszystkim wysuwane reflektory LED, nowe lusterka czy podłoga zoptymalizowana pod kątem aerodynamiki. Dopełnieniem całości są 15-calowe felgi Enkei ubrane w opony Yokohama A052.

W minimalistycznej kabinie znajdziemy natomiast wyścigowy fotel RCC z czteropunktowymi pasami, trójramienną kierownicę Momo i... nic poza tym. Wszystko podporządkowano tu jak najniższej masie. Udało się, gdyż NM Concept waży zaledwie 830 kg. To w połączeniu ze współczesnym napędem gwarantuje świetne osiągi.

Mazda MX-5 NM Concept
Mazda MX-5 NM Concept © mat. prasowe / Gorgona Cars

184-konny silnik, 6-biegową skrzynię i mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu przeniesiono z obecnego wydania MX-5. Przy okazji wzmocniono też podłużnice, zastosowano wydajniejszy układ hamulcowy i zawieszenie z ręczną regulacją - jednym słowem wszystko, co przyda się podczas ostrej jazdy na torze.

Szkoda tylko, że jest to konstrukcja zarezerwowana dla nielicznych. Gorgona Cars zamierza pozyskać homologację, dzięki której wytworzy limitowaną serię egzemplarzy dopuszczonych do ruchu. Każdy z nich ma kosztować około 70 tys. euro + baza w postaci seryjnej Mazdy MX-5 NA.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/38] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów