Mazda MX-5 i Alfa Romeo Spider - czy pod maskę trafi diesel?

Decyzja o zbudowaniu niewielkiego roadstera we współpracy z Alfą Romeo była zdaniem wielu osób dobrym posunięciem Mazdy. Wymiana technologii z włoskim producentem może się okazać strzałem w dziesiątkę gdy nowa MX-5 wejdzie na rynek. Tymczasem do Sieci wypływają pierwsze plotki o czwartej generacji Miaty i jej europejskiej siostry.

Obraz
Piotr Wereszczyński

Decyzja o zbudowaniu niewielkiego roadstera we współpracy z Alfą Romeo była zdaniem wielu osób dobrym posunięciem Mazdy. Wymiana technologii z włoskim producentem może się okazać strzałem w dziesiątkę gdy nowa MX-5 wejdzie na rynek. Tymczasem do Sieci wypływają pierwsze plotki o czwartej generacji Miaty i jej europejskiej siostry.

Odkąd znany jest przybliżony termin rozpoczęcia produkcji japońsko-włoskich bliźniaków doniesień o aucie przybywa. Ostatnie rewelacje dotyczą układu napędowego, a dokładniej silników, które znajdą się pod maską czwartej generacji Mazdy MX-5 oraz Alfy Romeo Spider.

Obraz

Choć nie wiadomo do końca w jakim stopniu obie konstrukcje będą do siebie podobne to w kwestii napędu obaj producenci będą zapewne chcieli pójść własnymi drogami. Pierwsze plotki mówią o trzech propozycjach napędu dla Alfy Romeo Spider. Dwie z nich to dosyć oczywiste 1,4 TB oraz 1,75 TBi o mocach rozpoczynających się od 120 KM. Bardzo prawdopodobne, że większy silnik będzie dostępny w dwóch wariantach mocy.

Mazda pod maską swojego roadstera chce widzieć przede wszystkim silniki wolnossące jednak nie należy wykluczać doładowanych jednostek, głównie ze względu na rygorystyczne normy emisji spalin. Z pewnością japoński producent będzie chciał wykorzystać swoją rodzinę silników SkyActiv, do której może w przyszłości dołączyć 1,6-litrowa jednostka o mocy około 130 KM.

Obaj producenci nadal rozważają wprowadzenie do oferty jednostek wysokoprężnych jednak sprawa pozostaje otwarta dopóki zarówno Mazda jak i Alfa Romeo nie podejmą ostatecznej decyzji.

Źródło: Autocar

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery